Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02360101 | Nörolojik Rehabilitasyon II | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ | B-229 | [email protected] | 7665 | Çarşamba 14:55 |
Dersin İçeriği
Fasilitasyon ve inhibisyonun fizyolojik mekanizmaları, Kas fibril tipleri ve egzersiz yönünden önemi, Propripseptif egzersizlerin temel özellikleri, Vestibüler egzersizlerin temel özellikleri, Denge egzersizlerinin temel özellikleri, Hastalığın klinik evresine göre bu egzersizlerin uygulama yöntemleri
Dersin Amacı
Nörolojik problemi olan hastaların rehabilitasyonunda spesifik ölçme ve değerlendirme yöntemleriylebirlikte özellikle propriosepsiyon, vestibüler sistem, denge eğitiminde kullanılan özel egzersizler ve fasilitasyon-inhibisyon amaçlı egzersizlerin kavranmasını sağlamak, bu konudaki klinik karar verme-problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Amyotrofik lateral skleroz ve çeşitli musküler distrofi tiplerini tanımlar; progresif motor hastalıklarda klinik bulgular, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini analiz eder. | P.3.31 | 1,7 |
| Ö2 | Alzheimer hastalığı ve beyin tümörlerinin tanımı, risk faktörleri, patofizyolojisi, klinik bulguları ve tanı yöntemlerini değerlendirir; rehabilitasyon ve tedavi yaklaşımlarını açıklar. | P.3.32 | 1,7 |
| Ö3 | Kafa travmalarının etkilediği anatomik yapıları, komplikasyonlarını ve fizyopatolojisini; lumbal patolojilerde disk hernisi, spinal stenoz, spondilolistezis ve radikülopatiyi tanımlar; klinik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygular. | P.3.33 | 1,7 |
| Ö4 | Nörolojik hastalıkların değerlendirilmesi ve tedavisi ile ilgili grup vaka çalışmaları gerçekleştirir; klinik karar verme, tedavi planlama ve uygulama becerilerini geliştirir. | P.3.34 | 1,7 |
| Ö5 | Multipl skleroz ve myastenia gravisin tanımını, patogenezini, klinik semptomlarını ve tanı yöntemlerini açıklar; değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. | P.2.66 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Multiple Sklerozun tanımı, patogenezi, başlangıç belirtileri, teşhis yöntemleri, tipleri, semptomları, değerlendirme ve tedavide kullanılan yöntemler. |
| 2 | Myastenia Gravisin tanımı, epidemiyolojisi, patofizyolojisi, etyolojisi, klinik semptomları, tanı yöntemleri, değerlendirme ve tedavisi. |
| 3 | Amyotrofik Lateral Sklerozun tanımı, etyolojisi ve patogenezi, tanı kriterleri, klinik bulgu ve belirtileri, değerlendirme ve tedavi yöntemleri. |
| 4 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
| 5 | Nöromüsküler hastalıkların genel özellikleri, sınıflandırılması, duchenne musküler distrofi başta olmak üzere çeşitli musküler distrofi tipleri, progresif musküler distrofilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri. |
| 6 | Alzheimer hastalığının tanımı, epidemiyolojisi ve risk faktörleri, patogenezi, klinik bulguları, tanı ve tedavi yöntemleri. |
| 7 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Beyin tümörleri, risk faktörleri, beyin tümörlerinin sınıflandırılması, tümörün lokalizasyonuna bağlı görülen semptomlar, tanısı, değerlendirme ve tedavisi. |
| 10 | Kafa travmalarının etkilediği anatomik yapılar, komplikasyonları, fizyopatolojisi, travma sonrası görülen semptomlar, değerlendirme ve tedavisi. |
| 11 | Lumbal Patolojiler, bel ağrısında risk faktörleri, bel ağrısının görülme nedenleri, disk hernisinin klinik belirtileri, spinal stenoz tipleri, spondilolistezis ve radikülopati. |
| 12 | Lumbal Patolojilerde genel değerlendirme, nörolojik değerlendirme ve tedavide kullanılan yöntemler. |
| 13 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
| 14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Nörolojik Rehabilitasyon, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi |
| Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonu, Turgut Göksoy, İstanbul Tıp Kitabevleri. | |
| Umphred DA. Neurological Rehabilitation. Mosby Company, London, 2001. | |
| Greenword R, Ward CD, Barnes MP.Handbook of Neurological Rehabilitation, 2003. | |
| Edwards S. Neurological Physiotherapy. Churchill Livingstone, New York, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Multipl skleroz ve myastenia gravisin tanımını, patogenezini, klinik semptomlarını ve tanı yöntemlerini açıklar; değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. | - | - |
| Ö2 | Amyotrofik lateral skleroz ve çeşitli musküler distrofi tiplerini tanımlar; progresif motor hastalıklarda klinik bulgular, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini analiz eder. | - | - |
| Ö3 | Alzheimer hastalığı ve beyin tümörlerinin tanımı, risk faktörleri, patofizyolojisi, klinik bulguları ve tanı yöntemlerini değerlendirir; rehabilitasyon ve tedavi yaklaşımlarını açıklar. | - | - |
| Ö4 | Kafa travmalarının etkilediği anatomik yapıları, komplikasyonlarını ve fizyopatolojisini; lumbal patolojilerde disk hernisi, spinal stenoz, spondilolistezis ve radikülopatiyi tanımlar; klinik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygular. | - | - |
| Ö5 | Nörolojik hastalıkların değerlendirilmesi ve tedavisi ile ilgili grup vaka çalışmaları gerçekleştirir; klinik karar verme, tedavi planlama ve uygulama becerilerini geliştirir. | - | - |
