Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02351105 | Yürüyüş Patolojileri | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yürüyüş patolojilerini tanımlama, patolojik yürüyüşte görülen değişiklikleri normal yürüyüşten ayırt edebilme ve karşılaştırma becerisini kazandırır.
Dersin Amacı
Yürüyüş patolojilerini tanımlama, patolojik yürüyüşte görülen değişiklikleri normal yürüyüşten ayırt edebilme ve karşılaştırma becerisini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 5 | |
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 5 |
| P4 | Fizyoterapi süreçlerinde hasta, hasta yakını ve sağlık ekibiyle etkin iletişim kurar; ekip çalışmasında aktif rol alır. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yürüyüş patolojilerinin genel sınıflandırılması |
| 2 | : Patolojik yürüyüşte mekanizmalar |
| 3 | Alt ekstremite eklemlerindeki patolojilere yönelik yürüyüş deviasyonları |
| 4 | Pelvis ve gövdenin yürüyüş patolojilerindeki rolü |
| 5 | : Konjenital anaomalilerde görülen yürüyüş bozuklukları |
| 6 | Protez ortez yürüyüşü |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Çocuklarda görülen yürüyüş patolojileri |
| 9 | Üst motor nöron lezyonlarında görülen yürüyüş patolojileri |
| 10 | Alt motor nöron lezyonlarında görülen yürüyüş patolojileri |
| 11 | Patolojik yürüyüşün klinik değerlendirilmesi |
| 12 | Yürüyüş patolojilerinde analiz yöntemleri |
| 13 | Klinik örneklerin tartışılması |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fizyoterapi Rehabilitasyon Kitabı, Prof. Dr. Ayşe Karaduman, Prof. Dr. Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, 2017, 1. Cilt |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
