İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02351104 Vestibüler Rehabilitasyon 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Giriş ve dersin işleyişinin tanıtımı,Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar,Periferik ve santral vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri,Periferik ve santral vestibuler hastalıklı hastanın değerlendirmesi,Baş dönmesi ve denge bozuklukları ve genel olarak sınıflandırılması,Baş dönmesi ve denge bozukluklarına yol açan hastalıklar,Periferik ve santral vestibüler sistem hastalıkları,Baş dönmesine yol açan psikojenik problemler,Diğer baş dönmesi denge bozuklukları grupları (Servikojenik, dahili vb),Baş dönmesi ve denge problemi olan hastaların fiziksel sorunları,Denge bozukluklarında santral kompensasyonun mekanizması,Çeşitli patolojilere yönelik vestibuler rehabilitasyon yöntemleri,Ödev sunumları,Bppv hastalığında vestibular tedavi protokolu; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Denge bozukluğu hastalarında hastalığın iyileşme süreçlerine yakından bakarak tedaviyi sürdürülmesi hakkında temel mekanizmaları kavrayarak hastalara uygun egzersiz programının düzenlenmesini kavranmasını sağlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 5
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme P.1.1 1
Ö2 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. P.1.5 1
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 1
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. P.2.3 1
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. P.2.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve dersin işleyişinin tanıtımı
2 Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar
3 Periferik ve santral vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri
4 Periferik ve santral vestibuler hastalıklı hastanın değerlendirmesi
5 Baş dönmesi ve denge bozuklukları ve genel olarak sınıflandırılması
6 Baş dönmesi ve denge bozukluklarına yol açan hastalıklar
7 Ara sınav
8 Periferik ve santral vestibüler sistem hastalıkları
9 Baş dönmesine yol açan psikojenik problemler
10 Diğer baş dönmesi denge bozuklukları grupları (Servikojenik, dahili vb)
11 Baş dönmesi ve denge problemi olan hastaların fiziksel sorunları
12 Denge bozukluklarında santral kompensasyonun mekanizması
13 Çeşitli patolojilere yönelik vestibuler rehabilitasyon yöntemleri
14 Bppv hastalığında vestibular tedavi protokolu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
Temel Vestibüler Rehabilitasyon, 2020
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme 2 -
Ö2 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. 2 -
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. - 4
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. - 4
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. - 4