Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02351103 | Oyun Terapisi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste ele alınacak konular şunlardır: Çocuk odaklı oyun terapisi, oyun terapistinin nitelikleri, oyun odası ve materyaller, oyun terapisi sürecinde ebeveynler, kolaylaştırıcı tepkilerin özellikleri, oyun terapisinde karşılaşılan tipik problemler, yoğun ve kısa süreli oyun terapileri.
Dersin Amacı
Bu derste fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencileri oyun terapisinin temel kavram ve kuramları hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, öğrenciler oyun terapisinin tanı ve tedavide nasıl kullanıldığını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Oyun Terapisinin Kuramsal Temelleri |
| 2 | Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı |
| 3 | Oyun Terapisinin Tarihçesi |
| 4 | Temel Unsurlar: Çocuk, Anne Baba, Terapist |
| 5 | Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları |
| 6 | Kısa Oyun Yaklaşımları ve Teknikler |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Davranışçı Oyun Terapileri |
| 9 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisi |
| 10 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisi |
| 11 | Anne Babanın Oyunla Sağaltımdaki Yeri ve İşlevi |
| 12 | Filial Terapi |
| 13 | Filial Terapi |
| 14 | Vaka Çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Landereth, G. L. (2002). Play therapy: The art of the relationship. NY: Bunner-Routledge East Sussex. |
| Fiziksel Aktivite Oyunları ile Çocukların Bilişsel Düzeylerinin Gelişmesi, 2021 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
