Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02350106 | Pediatrik Rehabilitasyon | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Cuma 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Pediatrik grupta rastlanan, özür ve engele neden olan hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir.
Dersin Amacı
Pediatrik hastalıkların değerlendirmesi ve rehabilitasyonunun öğretilmesi. Uygun tedavi yaklaşımlarının belirlenmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Serebral palsili çocuklarda değerlendirme yöntemlerini kullanır, yürüyüş bozukluklarını analiz eder ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygular. | P.3.15 | 1,7 |
| Ö2 | Kas hastalıkları, Down sendromu, Spina Bifida, spinal musküler atrofi ve herediter nöropatiler gibi pediatrik nöromüsküler hastalıklarda uygun değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını uygular. | P.3.16 | 1,7 |
| Ö3 | Obstetrik brakial pleksus yaralanmaları ve riskli bebeklerde gelişimsel özelliklere uygun fizyoterapi değerlendirmesini yapar ve bireyselleştirilmiş rehabilitasyon programını planlar. | P.3.17 | 1,7 |
| Ö4 | Pediatrik rehabilitasyonun kavramını, kapsamını ve çocukluk çağında görülen nörolojik ve ortopedik bozuklukların neden olduğu fonksiyonel yetersizlikleri açıklar. | P.2.65 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pediatrik Rehabilitasyona giriş ve konular hakkında bilgilendirme |
| 2 | Serebral palsi tanımı, sınıflandırması ve klinik özellikleri |
| 3 | Serebral palside değerlendirme |
| 4 | Serebral palside yürüyüş bozuklukları, değerlendirme ve tedavi |
| 5 | Serebral palside tedavi yöntemleri |
| 6 | Genel tekrar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Kas Hastalıkları ve Rehabilitasyonu |
| 9 | Down sendromu ve Rehabilitasyonu |
| 10 | Spina Bifida ve Rehabilitasyonu |
| 11 | Obstetrik Brakial Pleksus ve Rehabilitasyonu |
| 12 | Spinal muskuler atrofi ve rehabilitasyonu |
| 13 | Herediter Motor ve Duyusal Nöropatiler ve Rehabilitasyonu |
| 14 | Riskli Bebek ve Rehabilitasyon |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çocuklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri ve Uygulamaları, Mintaze Kerem Günel, 2022, Ankara |
| Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon - Bülent Elbasan, 2023, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 35 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 8 | 8 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Pediatrik rehabilitasyonun kavramını, kapsamını ve çocukluk çağında görülen nörolojik ve ortopedik bozuklukların neden olduğu fonksiyonel yetersizlikleri açıklar. | - | - |
| Ö2 | Serebral palsili çocuklarda değerlendirme yöntemlerini kullanır, yürüyüş bozukluklarını analiz eder ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygular. | - | - |
| Ö3 | Kas hastalıkları, Down sendromu, Spina Bifida, spinal musküler atrofi ve herediter nöropatiler gibi pediatrik nöromüsküler hastalıklarda uygun değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını uygular. | - | - |
| Ö4 | Obstetrik brakial pleksus yaralanmaları ve riskli bebeklerde gelişimsel özelliklere uygun fizyoterapi değerlendirmesini yapar ve bireyselleştirilmiş rehabilitasyon programını planlar. | - | - |
