Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02350102 | Nörofizyolojik Yaklaşımlar I | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Cuma 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Nörofizyolojik mekenizmaların hareket kontrolündeki rolü, Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin teorik temelleri, PNF tekniklerinin uygulama şekilleri, vaka örnekleri
Dersin Amacı
Poprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin terapik egzersizler içindeki yeri ve etki mekanizmaları konusunda temel bilgiler vererek, PNF egzersizleri ve tekniklerini kavramalarını sağlamak ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 5 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | PNF yönteminin nörofizyolojik temellerini, etki mekanizmalarını ve tedavi edici egzersizlerdeki rolünü açıklar. | P.2.21 | 1,7 |
| Ö2 | Fasilitasyon ve inhibisyon tekniklerini, skapula, pelvis, gövde ve ekstremite paternleri üzerinde uygun biçimde uygular. | P.2.22 | 1,7 |
| Ö3 | Minder egzersizleri, yürüme ve fonksiyonel aktivitelerde PNF paternlerini kullanarak hareket kolaylaştırma ve postüral kontrol geliştirme becerisi gösterir. | P.2.23 | 1,7 |
| Ö4 | Farklı nöromüsküler sistem bozukluklarında, PNF tekniklerini uygun şekilde seçer, yardımcı ajanlarla birlikte kullanır ve problem çözme becerisi geliştirir. | P.3.10 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | PNF`e giriş, PNF paternlerinin temel özellikleri |
| 2 | Temel işlemler |
| 3 | Fasilitasyon Teknikleri |
| 4 | İnhibisyon Teknikleri |
| 5 | Skapula, pelvis ve üst ekstremite paternleri |
| 6 | Üst ekstremite paternleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Alt ekstremite paternleri |
| 9 | Baş, Boyun ve Gövde Paternleri |
| 10 | Minder Egzersizlerinde PNF uygulamaları |
| 11 | Minder Egzersizlerinde PNF uygulamaları |
| 12 | Yürüme |
| 13 | PNF`te yardımcı ajanlar ve proksimal hayati fonksiyonların stimülasyonu |
| 14 | PNF tekniklerinin farklı kullanım şekilleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri, Ayşe Livanelioğlu, Mintaze Kerem Günel, Zafer Erden. ISBN: 9786059160773, ANKARA 2018 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 35 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 4 | 52 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 7 | 7 |
| Laboratuvar | 4 | 4 | 16 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | PNF yönteminin nörofizyolojik temellerini, etki mekanizmalarını ve tedavi edici egzersizlerdeki rolünü açıklar. | 5 | - |
| Ö2 | Fasilitasyon ve inhibisyon tekniklerini, skapula, pelvis, gövde ve ekstremite paternleri üzerinde uygun biçimde uygular. | 5 | - |
| Ö3 | Minder egzersizleri, yürüme ve fonksiyonel aktivitelerde PNF paternlerini kullanarak hareket kolaylaştırma ve postüral kontrol geliştirme becerisi gösterir. | 5 | - |
| Ö4 | Farklı nöromüsküler sistem bozukluklarında, PNF tekniklerini uygun şekilde seçer, yardımcı ajanlarla birlikte kullanır ve problem çözme becerisi geliştirir. | - | 5 |
