Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02341101 | Normal Motor Gelişim | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Cuma 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Normal gelişim terminolojisi, embriyonik gelişim,hareket gelişimini etkileyen faktörler, muskuloskeletal faktörler, kardiyopulmoner faktörler, oromotor faktörler, hareketin komponentleri, postüral reaksiyonlar, hareket gelişiminde temel taşlar, neonatal, infant ve toddler.
Dersin Amacı
Bu ders normal motor gelişimin temel konseptlerinin öğretilmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 3 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Motor gelişimle ilgili temel kavramları açıklar; genetik, çevresel ve gebelik dönemi faktörlerinin gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. | P.1.46 | 1 |
| Ö2 | Yenidoğan reflekslerinden başlayarak, kaba motor (yüzüstü, sırtüstü, bipedal lokomosyon) ve ince motor becerilerin gelişim basamaklarını tanımlar; motor gelişimi izleme ve değerlendirme sürecini açıklar. | P.2.44 | 1 |
| Ö3 | Psiko-sosyal gelişimi motor gelişim bağlamında analiz eder; motor gelişim ölçme araçlarını uygular ve sonuçları değerlendirir. | P.3.29 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel giriş ve dersin içeriği |
| 2 | Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar |
| 3 | Gelişimi etkileyen faktörler- Gebelik ve Fetüs Gelişimi |
| 4 | Yenidoğan ve Refleksler |
| 5 | Motor Gelişim Teorileri |
| 6 | Kaba Motor Gelişim 1, Yüzüstü Gelişim |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Konuların Genel Tekrarı ve Sınav Sorularının Değerlendirilmesi |
| 9 | Kaba Motor Gelişim 2, Sırtüstü Gelişim |
| 10 | Kaba Motor Gelişim 3, Bipedal Lokomosyon |
| 11 | İnce Motor Gelişim |
| 12 | Psiko-Sosyal Gelişim |
| 13 | Motor Gelişimin Değerlendirilmesine Dönük Ölçme Araçları |
| 14 | Konuların Genel Tekrarı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim, ISBN: 978-625-7399-49-4, ANKARA, 2022 |
| Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-26-9, ANKARA, 2019 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 2 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 12 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
| Alan Çalışması | 2 | 6 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Motor gelişimle ilgili temel kavramları açıklar; genetik, çevresel ve gebelik dönemi faktörlerinin gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. | - | - | - |
| Ö2 | Yenidoğan reflekslerinden başlayarak, kaba motor (yüzüstü, sırtüstü, bipedal lokomosyon) ve ince motor becerilerin gelişim basamaklarını tanımlar; motor gelişimi izleme ve değerlendirme sürecini açıklar. | - | - | - |
| Ö3 | Psiko-sosyal gelişimi motor gelişim bağlamında analiz eder; motor gelişim ölçme araçlarını uygular ve sonuçları değerlendirir. | - | - | - |
