Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02341101 | Normal Motor Gelişim | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Osman KARACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Cuma 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Normal gelişim terminolojisi, embriyonik gelişim,hareket gelişimini etkileyen faktörler, muskuloskeletal faktörler, kardiyopulmoner faktörler, oromotor faktörler, hareketin komponentleri, postüral reaksiyonlar, hareket gelişiminde temel taşlar, neonatal, infant ve toddler.
Dersin Amacı
Bu ders normal motor gelişimin temel konseptlerinin öğretilmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 2 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 2 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Genel giriş ve dersin içeriği |
2 | Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler- Gebelik ve Fetüs Gelişimi |
4 | Yenidoğan ve Refleksler |
5 | Motor Gelişim Teorileri |
6 | Kaba Motor Gelişim 1, Yüzüstü Gelişim |
7 | Ara sınav |
8 | Konuların Genel Tekrarı ve Sınav Sorularının Değerlendirilmesi |
9 | Kaba Motor Gelişim 2, Sırtüstü Gelişim |
10 | Kaba Motor Gelişim 3, Bipedal Lokomosyon |
11 | İnce Motor Gelişim |
12 | Psiko-Sosyal Gelişim |
13 | Motor Gelişimin Değerlendirilmesine Dönük Ölçme Araçları |
14 | Konuların Genel Tekrarı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim, ISBN: 978-625-7399-49-4, ANKARA, 2022 |
Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-26-9, ANKARA, 2019 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 10 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Alan Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 2 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 2 | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | - | 2 |