İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02341101 Normal Motor Gelişim 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Osman KARACA B-229 [email protected] 7845 Cuma
10:30-11:30
Dersin İçeriği
Normal gelişim terminolojisi, embriyonik gelişim,hareket gelişimini etkileyen faktörler, muskuloskeletal faktörler, kardiyopulmoner faktörler, oromotor faktörler, hareketin komponentleri, postüral reaksiyonlar, hareket gelişiminde temel taşlar, neonatal, infant ve toddler.
Dersin Amacı
Bu ders normal motor gelişimin temel konseptlerinin öğretilmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 2
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 2
P3 Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. P.1.5 1
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 1
Ö3 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. P.3.1 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Genel giriş ve dersin içeriği
2 Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
3 Gelişimi etkileyen faktörler- Gebelik ve Fetüs Gelişimi
4 Yenidoğan ve Refleksler
5 Motor Gelişim Teorileri
6 Kaba Motor Gelişim 1, Yüzüstü Gelişim
7 Ara sınav
8 Konuların Genel Tekrarı ve Sınav Sorularının Değerlendirilmesi
9 Kaba Motor Gelişim 2, Sırtüstü Gelişim
10 Kaba Motor Gelişim 3, Bipedal Lokomosyon
11 İnce Motor Gelişim
12 Psiko-Sosyal Gelişim
13 Motor Gelişimin Değerlendirilmesine Dönük Ölçme Araçları
14 Konuların Genel Tekrarı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim, ISBN: 978-625-7399-49-4, ANKARA, 2022
Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-26-9, ANKARA, 2019
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 12 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 12 24
Alan Çalışması 2 6 12
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. 2 - -
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. - 2 -
Ö3 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. - - 2