İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02341101 Normal Motor Gelişim 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA B-229 [email protected] 7845 Cuma
10:30-11:30
Dersin İçeriği
Normal gelişim terminolojisi, embriyonik gelişim,hareket gelişimini etkileyen faktörler, muskuloskeletal faktörler, kardiyopulmoner faktörler, oromotor faktörler, hareketin komponentleri, postüral reaksiyonlar, hareket gelişiminde temel taşlar, neonatal, infant ve toddler.
Dersin Amacı
Bu ders normal motor gelişimin temel konseptlerinin öğretilmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 4
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 3
P1 Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Motor gelişimle ilgili temel kavramları açıklar; genetik, çevresel ve gebelik dönemi faktörlerinin gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. P.1.46 1
Ö2 Yenidoğan reflekslerinden başlayarak, kaba motor (yüzüstü, sırtüstü, bipedal lokomosyon) ve ince motor becerilerin gelişim basamaklarını tanımlar; motor gelişimi izleme ve değerlendirme sürecini açıklar. P.2.44 1
Ö3 Psiko-sosyal gelişimi motor gelişim bağlamında analiz eder; motor gelişim ölçme araçlarını uygular ve sonuçları değerlendirir. P.3.29 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Genel giriş ve dersin içeriği
2 Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
3 Gelişimi etkileyen faktörler- Gebelik ve Fetüs Gelişimi
4 Yenidoğan ve Refleksler
5 Motor Gelişim Teorileri
6 Kaba Motor Gelişim 1, Yüzüstü Gelişim
7 Ara sınav
8 Konuların Genel Tekrarı ve Sınav Sorularının Değerlendirilmesi
9 Kaba Motor Gelişim 2, Sırtüstü Gelişim
10 Kaba Motor Gelişim 3, Bipedal Lokomosyon
11 İnce Motor Gelişim
12 Psiko-Sosyal Gelişim
13 Motor Gelişimin Değerlendirilmesine Dönük Ölçme Araçları
14 Konuların Genel Tekrarı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim, ISBN: 978-625-7399-49-4, ANKARA, 2022
Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-26-9, ANKARA, 2019
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 12 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 12 24
Alan Çalışması 2 6 12
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Motor gelişimle ilgili temel kavramları açıklar; genetik, çevresel ve gebelik dönemi faktörlerinin gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. - - -
Ö2 Yenidoğan reflekslerinden başlayarak, kaba motor (yüzüstü, sırtüstü, bipedal lokomosyon) ve ince motor becerilerin gelişim basamaklarını tanımlar; motor gelişimi izleme ve değerlendirme sürecini açıklar. - - -
Ö3 Psiko-sosyal gelişimi motor gelişim bağlamında analiz eder; motor gelişim ölçme araçlarını uygular ve sonuçları değerlendirir. - - -