Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02340104 | Klinik Bilimler II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Terminoloji, temel kavramlar, Kırık tanımı, oluşumu, bulguları, tipleri, sınıflaması,iyileşmesi ve tedavi yöntemleri, komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri, Omuz, Dirsek, El bileği-el, Servikal, Torakal ve lomber, Diz, Ayak bileği-ayak bölgesi patolojileri
Dersin Amacı
Öğrenciye sık karşılan ortopedik patolojiler ve travmalar hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 4 | |
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kırıklar, yumuşak doku travmaları ve ilgili komplikasyonları tanımlar; patolojilerin oluşum mekanizmalarını, bulgularını ve sınıflamasını açıklar. | P.1.44 | 1 |
| Ö2 | Dirsek, el-bilek, omuz, servikal, torakal ve lomber bölgeler ile kalça, diz ve ayak bileği-ayak bölgesi patolojilerini tanımlar; klinik bulgular ve tedavi prensiplerini açıklar. | P.2.41 | 1 |
| Ö3 | Kan hastalıkları, kollajen doku hastalıkları, serebral palsi, kistik fibrozis, bronjektazi ve kardiyak patolojiler gibi sistemik ve pediatrik durumların ayırıcı tanısını yapar. | P.3.26 | 1 |
| Ö4 | Kas hastalıkları, alerjik ve hipersensitivite reaksiyonlar, endokrin hastalıklar, periferik nöropatiler ve pediatrik nörolojik muayene yöntemlerini tanımlar; bu bilgileri klinik değerlendirmede kullanır. | P.3.27 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Terminoloji, temel kavramlar, tanımlar |
| 2 | Kırık tanımı, oluşumu, bulguları, tipleri, sınıflaması, Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri, kırık komplikasyonları |
| 3 | Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri,Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri |
| 4 | Dirsek bölgesi patolojileri, El bileği-el bölgesi patolojileri, Omuz bölgesi patolojileri |
| 5 | Servikal, Torakal ve lomber bölge patolojileri, Kalça bölgesi patolojileri |
| 6 | Diz bölgesi patolojileri, Ayak bileği-ayak bölgesi patolojileri |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Kan hastalıkları, Çocuklarda kas- iskelet sistemi hastalıkları: Ayırıcı tanı. |
| 9 | Kollajen doku hastalıkları, Serebral Palsi |
| 10 | Kistik fibrozis,bronjektazi,kalp yetmezliğii perikardit |
| 11 | Kas Hastalıkları, Alerji Nedir Hipersensitivite Reaksiyonlar |
| 12 | Endokrin hastalıklar, Pediatrik Nörolojik muayene |
| 13 | Periferik Nöropatiler |
| 14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Nelson- Pediatrinin Temelleri - Çeviri Ed: Murat Yurdakök Güneş Kitapevi 2017 |
| Orthopaedic medicine: a practical approach. Kesson, Monica. | |
| Orthopedic Traumatology - A Resident`s Guide. Ip, David. | |
| Ortopedi, Çakmak M. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kırıklar, yumuşak doku travmaları ve ilgili komplikasyonları tanımlar; patolojilerin oluşum mekanizmalarını, bulgularını ve sınıflamasını açıklar. | - | - | - |
| Ö2 | Dirsek, el-bilek, omuz, servikal, torakal ve lomber bölgeler ile kalça, diz ve ayak bileği-ayak bölgesi patolojilerini tanımlar; klinik bulgular ve tedavi prensiplerini açıklar. | - | - | - |
| Ö3 | Kan hastalıkları, kollajen doku hastalıkları, serebral palsi, kistik fibrozis, bronjektazi ve kardiyak patolojiler gibi sistemik ve pediatrik durumların ayırıcı tanısını yapar. | - | - | - |
| Ö4 | Kas hastalıkları, alerjik ve hipersensitivite reaksiyonlar, endokrin hastalıklar, periferik nöropatiler ve pediatrik nörolojik muayene yöntemlerini tanımlar; bu bilgileri klinik değerlendirmede kullanır. | - | - | - |
