Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02340101 | Elektroterapi II | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Termal mekanizmalar, elektroterapideki fizyolojik yanıtlar tartışılacak ve yüksek frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Elektroterapinin termal prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 5 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 4 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yüksek voltaj kesikli galvanik stimulasyon, ultra-reiz akımları ve fonksiyonel elektrik stimülasyonu (FES), derin ısıtıcı ajanlar, ESWT vb. elektroterapi yöntemlerini açıklar; klinik kullanım amaçlarını değerlendirir. | P.2.54 | 1,7 |
| Ö2 | Sağlıklı ve denerve kasın elektrik stimulasyonunu, nöromusküler elektrik stimulasyon yöntemlerini ve bu yöntemlerin fizyolojik etkilerini açıklar; uygulama ilkelerini tanımlar. | P.1.54 | 1,7 |
| Ö3 | İlgili elektroterapi modalitelerinin klinik uygulamasını doğru teknikle uygular; hasta güvenliği, kanıta dayalı parametre seçimi ve klinik yanıta göre tedavi ayarlamalarını gerçekleştirir. | P.3.40 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlıklı ve denerve kasın elektrik stimulasyonu |
| 2 | Nöromusküler elektrik stimulasyon |
| 3 | Yüksek voltaj kesikli galvanik stimulasyon |
| 4 | Ultra-reiz akımları |
| 5 | Fonksiyonel elektrik stimülasyonu |
| 6 | Yüksek Frekanslı Akımlar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Kısa Dalga Diatermi |
| 9 | Mikrodalga Diatermi |
| 10 | Ultrasonun Dalga Özellikleri |
| 11 | Ultrason Uygulama Teknikleri |
| 12 | Magnetoterapi |
| 13 | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT) |
| 13 | Biofeedback |
| 14 | Elektrik Şoku |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler, Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde, istanbul Tıp Kitabevi, 2019 |
| Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar, Hipokrat Kitabevi, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 50 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sağlıklı ve denerve kasın elektrik stimulasyonunu, nöromusküler elektrik stimulasyon yöntemlerini ve bu yöntemlerin fizyolojik etkilerini açıklar; uygulama ilkelerini tanımlar. | 4 | - | - |
| Ö2 | Yüksek voltaj kesikli galvanik stimulasyon, ultra-reiz akımları ve fonksiyonel elektrik stimülasyonu (FES), derin ısıtıcı ajanlar, ESWT vb. elektroterapi yöntemlerini açıklar; klinik kullanım amaçlarını değerlendirir. | - | 5 | - |
| Ö3 | İlgili elektroterapi modalitelerinin klinik uygulamasını doğru teknikle uygular; hasta güvenliği, kanıta dayalı parametre seçimi ve klinik yanıta göre tedavi ayarlamalarını gerçekleştirir. | - | - | 4 |
