Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02331103 | Biyofizik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bir boyutta hareket, iki boyutta hareket, vektörler, iş ve kinetik enerji, enerjinin korunumu, çarpışmalar, dönme, tork ve açısal momentum, yük ve madde, elektrik alan, gauss yasası ve elektrik potansiyel, Hemodinamiğin temel kavramları, Kanın akışkanlık özellikleri ve vizkositesi, Damarlarda Laplace formülü, Kalp kasındaki biyoelektriksel olaylar, Kalbin elektro-ritmik çalışması, iyon kanalları, Tıbbi görüntüleme yöntemleri fiziği
Dersin Amacı
Biyolojik sistemlerde meydana gelen enerji aktarımının sebep ve sonuçları arasındaki ilişkinin irdelenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bir Boyutta ve İki Boyutta Hareket |
| 2 | Vektörler |
| 3 | İş ve Kinetik Enerji |
| 4 | Enerjinin Korunumu |
| 5 | Çarpışmalar, Dönme, Tork ve Açısal Momentum |
| 6 | Yük ve Madde |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Gauss Yasası ve Elektrik Potansiyeli |
| 9 | Hemodinamiğin Temel Kavramları |
| 10 | Kanın Akışkanlık Özellikleri ve Viskozitesi |
| 11 | Damarlarda Laplace Formülü |
| 12 | Kalp Kasında Görülen Biyoelektriksel Olaylar |
| 13 | Kalbin Elektro-ritmik Çalışması, İyon Kanalları |
| 14 | Tıbbi Görüntüleme Fiziği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Biyofizik, Ferit Pehlivan, Pelikan |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
