İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02331101 Nöroanatomi 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şerife ALPA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ALPA - [email protected] 7411
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Nörofizyoloji`ye giriş, M.S.S.organizasyonu, Uyku fizyolojisi, Serebrospinal sıvı, Kan beyin bariyeri, Talamus, Hipotalamus, Retiküler formasyon, Bazal ganglionlar, Serebellum, Duysal işleme, Motor korteks, İstemli hareketin kontrolü, Konuşma, Öğrenme, Bellek, Ağrı
Dersin Amacı
Dersin amacı nörofizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 2
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 2
P1 Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Motor ve duyu yollarının organizasyonunu, omurilik reflekslerini ve bu reflekslerin sinir sistemi kontrolündeki rollerini açıklar. P.2.17 1
Ö2 Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin makro ve mikro anatomik yapılarını ve temel özelliklerini açıklar. P.1.16 1
Ö3 Nöroanatomik yapıların görevlerini ve bu yapıların motor, duyu ve algısal süreçlerdeki etkileşimlerini tanımlar. P.2.37 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Nöroanatomiye Giriş
2 Merkezi Sinir Sistemi Topografisi
3 Merkezi Sinir Sistemi Topografisi
4 Beyin omurilik sıvısı
5 Merkezi Sinir Sistemi Zarları
6 Talamus, hipotalamus
7 Ara Sınav
8 Retiküler formasyon
9 Serebral korteks
10 Medulla Spinalis Anatomik Yapısı
11 Konuşma
12 Cranial Sinirler
13 Cranial sinirler
14 Otonom Sinir Sistemi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Her Yönüyle Anatomi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 8 104
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin makro ve mikro anatomik yapılarını ve temel özelliklerini açıklar. - -
Ö2 Motor ve duyu yollarının organizasyonunu, omurilik reflekslerini ve bu reflekslerin sinir sistemi kontrolündeki rollerini açıklar. - -
Ö3 Nöroanatomik yapıların görevlerini ve bu yapıların motor, duyu ve algısal süreçlerdeki etkileşimlerini tanımlar. - -