Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02330106 | İngilizce Makale Okuma-Tartışma | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, yabancı bir dilde (İngilizce) sunum yapma ve makale yazma becerilerinin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizin hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce (yazılı ve sözlü olarak) ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Alan dışı derslerle sosyal, kültürel ve disiplinler arası bakış açısı geliştirir. | 4 |
| P9 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Akademik İngilizce makaleleri anlayabilir, kritik analiz yapabilir ve tartışmalarda düşüncelerini mantıklı ve yapılandırılmış şekilde ifade edebilir. | P.7.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma. Dersin hedef ve muhtemel kazanımlarını aktarma. |
| 2 | Khanty Köyü ve Siwa ile ilgili bir video izlenecek. Ardından video üzerine bir tartışma yürütülecek. ""Rise of the megacities"" başlıklı metni okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. |
| 3 | ""Homestay Holidays"" adlı metni okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. Mongollar hakkında bir video izlenecek. Video ile ilgili tartışma yürütülecek. |
| 4 | ""Celebrate!"" başlıklı metni okumak. Metinle ilgili olan soruları cevaplandırmak. |
| 5 | ""Important Considerations for Physiotherapists"" adlı bir makale okunacak ve çözümlenecek. |
| 6 | ""Muscat Festival"" adlı metni okumak ve metinle ilgili olan soruları cevaplandırmak. |
| 7 | Sınav haftası |
| 8 | Sosyal medya üzerine bir video izlenecek. Ardından videodaki hususlar tartışmaya açılacak. |
| 9 | ""Teen Zine"" başlıklı bir metin okunacak ve metnin soruları cevaplandırılacak. |
| 10 | ""Video oyunlarının çocuklar üzerindeki avantajları ve dezavantajları"" konulu bir metin okunacak ve tartışılacak. |
| 11 | Kasırgalar ile ilgili bir video izlenecek ve videodaki hususlar tartışılacak. |
| 12 | Hava durumlarıyla ilgili bir metin okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. |
| 13 | Tekrar |
| 14 | Final Sınavları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | UNLOCK READING AND WRITING SKILLS 2 (CAMBRIDGE PRESS - A2 - FIRST EDITION) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Akademik İngilizce makaleleri anlayabilir, kritik analiz yapabilir ve tartışmalarda düşüncelerini mantıklı ve yapılandırılmış şekilde ifade edebilir. | - |
