Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02330101 | Elektroterapi I | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN | B-228 | [email protected] | 7659 | Pazartesi 15:30-16:30 |
Dersin İçeriği
Elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, sağlıklı ve denerve kasın uyarılma özellikleri tartışılacak, alçak frekanslı ve orta frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, ve alçak ve orta frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 5 |
| P6 | Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan ölçüm araçlarını, teknolojik sistemleri ve bilişim teknolojilerini güvenli, etkili ve etik biçimde kullanır. | 5 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Düz, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların (galvanik, diadinamik, enterferansiyel, Russian, mikroakım vb.) özelliklerini ve endikasyonlarını açıklar, uygun uygulama parametrelerini belirler. | P.2.4 | 1,7 |
| Ö2 | Elektrodiagnostik değerlendirme ve terapötik akım uygulamalarını klinik örnekler üzerinde planlar ve uygular. | P.6.1 | 1,7 |
| Ö3 | Elektroterapinin temel kavramlarını, terminolojisini ve tarihsel gelişimini açıklar. | P.1.9 | 1,7 |
| Ö4 | Kas ve sinir dokularının elektriksel özelliklerini ve elektrik stimülasyonunun fizyolojik prensiplerini açıklar. | P.1.10 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektroterapi Tarihçesi |
| 2 | Elektroterapi Terminoloji |
| 3 | Düz akımların özellikleri, İyontoforez tekniği |
| 4 | Elektrik Stimulasyonu |
| 5 | Düz Galvani akım ve modifiye şekilleri |
| 6 | Alçak Frekanslı Akımlar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Elektrodiagnostik Değerlendirme |
| 9 | Diadinamik akım özellikleri ve uygulamaları |
| 10 | Enterferansiyel akım özellikleri |
| 11 | Russian akım özellikleri |
| 12 | Ağrı Mekanizmaları, TENS |
| 13 | Ağrı Mekanizmaları, TENS |
| 14 | Mikroakım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler, Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde, istanbul Tıp Kitabevi, 2019 |
| Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar, Hipokrat Kitabevi, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 50 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Elektroterapinin temel kavramlarını, terminolojisini ve tarihsel gelişimini açıklar. | 4 | - | - |
| Ö2 | Kas ve sinir dokularının elektriksel özelliklerini ve elektrik stimülasyonunun fizyolojik prensiplerini açıklar. | 4 | - | - |
| Ö3 | Düz, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların (galvanik, diadinamik, enterferansiyel, Russian, mikroakım vb.) özelliklerini ve endikasyonlarını açıklar, uygun uygulama parametrelerini belirler. | - | 5 | - |
| Ö4 | Elektrodiagnostik değerlendirme ve terapötik akım uygulamalarını klinik örnekler üzerinde planlar ve uygular. | - | - | 5 |
