Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02320103 | Fizyoterapide Isı Işık ve Hidroterapi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Çarşamba 15.00-17.00 |
Dersin İçeriği
Isı tedavisi, ısının fiziksel etkileri, Işık tedavisi, İnflamasyon, Ağrı Işık tedavisi, Laser, İnfraruj, Ultraviyole, Helyoterapi, Soğuk uygulama.Hidroterapide kullanılan testler, Hidroterapinin tarihçesi, Hidroterapinin fizyolojik etkileri, Kısmi daldırma banyolar, Kelebek banyo, terapatik duşlar, Nemli sıcaklık uygulamaları
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. Dersin temel amacı, öğrencilere hidroterapi yöntemlerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 5 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 3 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hücre–doku yapısı, enflamasyon süreçleri ve ağrı mekanizmalarını açıklar; bu fizyolojik süreçleri fizyoterapi modalitelerinin kullanım gerekçeleriyle ilişkilendirir. | P.1.38 | 1 |
| Ö2 | Hidroterapinin temel prensiplerini, uygulama yöntemlerini ve kullanılan ekipmanların özelliklerini açıklar. | P.1.39 | 1 |
| Ö3 | Balneoterapi ve talasoterapinin fiziksel-kimyasal özelliklerini, terapötik etkilerini ve güvenli kullanım ilkelerini açıklar. | P.1.40 | 1 |
| Ö4 | Isı ve ışık ajanlarının fiziksel–fizyolojik etkilerini, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve güvenli uygulama prensiplerini açıklar. | P.2.38 | 1 |
| Ö5 | Su içi egzersiz yöntemlerini ve kardiyovasküler, romatizmal, nörolojik hastalıklarda hidroterapi uygulamalarını analiz eder; bu uygulamaların endikasyon ve kontrendikasyonlarını değerlendirir. | P.3.23 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kurs Tanıtımı, Hücre/Doku Yapısı ve Özellikleri |
| 2 | Enflamasyon, tanımı, bulgıları ve aşamaları |
| 3 | Ağrı, tanımı, sınıflandırma ve değerlendirme yöntemleri- İyileşme tanımı ve iyileşme süreci |
| 4 | Isı ve Işığın fiziksel ve fizyolojik özellikleri ve Fizyoterapideki kullanım amaçları |
| 5 | Isı ajanları (kızılötesi ve sıcak paket), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontraendikasyonları |
| 6 | Isı ajanları (parafin ve lazer), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri |
| 9 | Fluidotherapy and Whirlpool, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
| 10 | Duşlar ve Kelebek Banyosu, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
| 11 | Su İçi Egzersizler (Akuaterapi), yararları, çeşitleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
| 12 | Kalp ve romatizmal hastalıklarda hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
| 13 | Nörolojik Hastalıklar ve Lenfödemde Hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
| 14 | Balneoterapi ve Talasoterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Isı, Işık ve Hidroterapi, ISBN: 978-605-9160-37-7, 2016, ANKARA |
| Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-31-3, 2019, ANKARA |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 3 | 36 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 5 | 3 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 4 | 3 | 12 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Hücre–doku yapısı, enflamasyon süreçleri ve ağrı mekanizmalarını açıklar; bu fizyolojik süreçleri fizyoterapi modalitelerinin kullanım gerekçeleriyle ilişkilendirir. | 3 | - | - |
| Ö2 | Hidroterapinin temel prensiplerini, uygulama yöntemlerini ve kullanılan ekipmanların özelliklerini açıklar. | - | 5 | - |
| Ö3 | Balneoterapi ve talasoterapinin fiziksel-kimyasal özelliklerini, terapötik etkilerini ve güvenli kullanım ilkelerini açıklar. | - | 3 | - |
| Ö4 | Isı ve ışık ajanlarının fiziksel–fizyolojik etkilerini, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve güvenli uygulama prensiplerini açıklar. | - | 5 | - |
| Ö5 | Su içi egzersiz yöntemlerini ve kardiyovasküler, romatizmal, nörolojik hastalıklarda hidroterapi uygulamalarını analiz eder; bu uygulamaların endikasyon ve kontrendikasyonlarını değerlendirir. | - | - | 3 |
