Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02320102 | Fizyoloji II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Kaniye Zeynep ÇALIŞKAN SAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Kaniye Zeynep ÇALIŞKAN SAK | B-Z04 | [email protected] | 7493 |
Dersin İçeriği
Tıbbi Fizyoloji: kan- solunum-boşaltım- sindirim- endokrin sistem- duyu fizyolojisi
Dersin Amacı
Tıbbi fizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 3 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Solunum sisteminin fizyolojik mekanizmalarını (ventilasyon, perfüzyon, gaz değişimi) açıklar ve bu süreçleri klinik durumlarla ilişkilendirir. | P.1.34 | 1 |
| Ö2 | Kan hücrelerinin özelliklerini, hemostaz mekanizmalarını ve immün yanıtın temel fizyolojisini tanımlar. | P.1.35 | 1 |
| Ö3 | Sindirim ve boşaltım sistemlerinin fizyolojik süreçlerini açıklar ve bu süreçlerin homeostazla ilişkisini değerlendirir. | P.1.36 | 1 |
| Ö4 | Endokrin bezlerin hormon üretim süreçlerini, hormonların hedef organ etkilerini ve hormonal düzenleme mekanizmalarını açıklar. | P.1.37 | 1 |
| Ö5 | Enerji üretimi, metabolik yollar ve enerji dengesi süreçlerini açıklar; bu süreçleri fiziksel aktivite ve fizyoterapi ile ilişkilendirir. | P.3.22 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Solunum fizyolojisi |
| 2 | Solunum fizyolojisi |
| 3 | Kan Fizyolojisi |
| 4 | Kan Fizyolojisi |
| 5 | Kan Fizyolojisi |
| 6 | Sindirim fizyolojisi |
| 7 | Sindirim fizyolojisi |
| 8 | Boşaltım fizyolojisi |
| 9 | Boşaltım fizyolojisi |
| 10 | Endokrin fizyolojisi |
| 11 | Endokrin fizyolojisi |
| 12 | Enerji ve metabolizma fizyolojisi |
| 13 | Enerji ve metabolizma fizyolojisi |
| 14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ganong. Review of Medical Physiology 2014 |
| Guyton,Hall. Tıbbi Fizyoloji Nobel Tıp Kitabevi 12. Baskı 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 9 | 108 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Solunum sisteminin fizyolojik mekanizmalarını (ventilasyon, perfüzyon, gaz değişimi) açıklar ve bu süreçleri klinik durumlarla ilişkilendirir. | - | - |
| Ö2 | Kan hücrelerinin özelliklerini, hemostaz mekanizmalarını ve immün yanıtın temel fizyolojisini tanımlar. | - | - |
| Ö3 | Sindirim ve boşaltım sistemlerinin fizyolojik süreçlerini açıklar ve bu süreçlerin homeostazla ilişkisini değerlendirir. | - | - |
| Ö4 | Endokrin bezlerin hormon üretim süreçlerini, hormonların hedef organ etkilerini ve hormonal düzenleme mekanizmalarını açıklar. | - | - |
| Ö5 | Enerji üretimi, metabolik yollar ve enerji dengesi süreçlerini açıklar; bu süreçleri fiziksel aktivite ve fizyoterapi ile ilişkilendirir. | - | - |
