Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02320101 | Anatomi II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+3 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT | B BLOK-230 | [email protected] | 7666 | Salı 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Sinir sistemi, Sindirim sistemi, Solunum sistemi, Kalp-Damar sistemi, Endokrin sistem, Duyu organları, Üreme sistemi.
Dersin Amacı
İnsan vücudunun anatomik yapısı ve fonksiyonlarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 2 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Baş–boyun kasları, gövde kasları ve periferik sinirlerin makro-anatomik özelliklerini tanımlar ve bu yapıların fonksiyonlarını açıklar. | P.1.29 | 1,7 |
| Ö2 | Sindirim sistemi organlarının anatomik yapısını ve bu yapılar arasındaki fonksiyonel ilişkileri açıklar. | P.1.30 | 1,7 |
| Ö3 | Solunum sistemi yapılarını tanımlar ve bu yapıların ventilasyon mekanizmasıyla ilişkisini açıklar. | P.1.31 | 1,7 |
| Ö4 | Kalp-damar ve endokrin sistemlerinin anatomik yapılarını açıklar ve bu yapıları fizyoterapi uygulamalarıyla ilişkili olarak yorumlar. | P.1.32 | 1,7 |
| Ö5 | Duyu organları ve üreme sisteminin anatomik yapılarını tanımlar ve bu yapıların temel işlevsel bütünlüğünü değerlendirir. | P.1.33 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Baş ve boyun kasları |
| 2 | Gövde kasları |
| 3 | Periferik sinir sistemi |
| 4 | Sindirim Sistemi |
| 5 | Sindirim Sistemi |
| 6 | Solunum sistemi (systema respiratorium) |
| 7 | Solunum sistemi (systema respiratorium) |
| 8 | Kalp damar sistemi (systema cardiovasculare) |
| 9 | Kalp damar sistemi (systema cardiovasculare) |
| 10 | İç salgı bezleri (glandulae endocrinae) |
| 11 | İç salgı bezleri (glandulae endocrinae) |
| 12 | Duyu organları (organa sensuum) |
| 13 | Duyu organları (organa sensuum) |
| 14 | Üreme Sistemi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Her Yönüyle Anatomi, 2023. ATA ANATOMİ , 2024. |
| Sobotta Anatomi Atlası |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 11 | 9 | 99 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 210 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Baş–boyun kasları, gövde kasları ve periferik sinirlerin makro-anatomik özelliklerini tanımlar ve bu yapıların fonksiyonlarını açıklar. | - |
| Ö2 | Sindirim sistemi organlarının anatomik yapısını ve bu yapılar arasındaki fonksiyonel ilişkileri açıklar. | - |
| Ö3 | Solunum sistemi yapılarını tanımlar ve bu yapıların ventilasyon mekanizmasıyla ilişkisini açıklar. | - |
| Ö4 | Kalp-damar ve endokrin sistemlerinin anatomik yapılarını açıklar ve bu yapıları fizyoterapi uygulamalarıyla ilişkili olarak yorumlar. | - |
| Ö5 | Duyu organları ve üreme sisteminin anatomik yapılarını tanımlar ve bu yapıların temel işlevsel bütünlüğünü değerlendirir. | - |
