Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02310103 | Fizyoterapiye Giriş ve Etik | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN | B-228 | [email protected] | 7659 | Pazartesi 10:30-12:00 |
Dersin İçeriği
Etik kavramı, etik yaklaşımları, Türkiyede ve dünyada fizyoterapistlik meslek etiği kuralları, fizyoterapistin görev ve sorumlulukları, rehabilitasyonun tanımı, yetersizlik, özürlülük ve engellilik kavramları, hasta hakları yönetmeliği, fizyoterapi ve rehabilitasyonun uygulama alanları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması ve iletişim konularında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 2 |
P10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusundaki farkındalığa sahiptir. | 2 |
P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci vardır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme. | P.4.3 | 5 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamalarında hukuksal çerçeveye uygun hareket edebilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme. | P.11.1 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme. | P.11.2 | 1,5 |
Ö5 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme. | P.11.4 | 1 |
Ö6 | Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme. | P.11.5 | 1 |
Ö7 | Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme. | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Etik kavramı ve etik yaklaşımları |
2 | Meslek etiği ve deontoloji kavramları |
3 | Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları |
4 | Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları |
5 | Fizyoterapistin görev ve sorumlulukları |
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı, yetersizlik, özürlülük ve engellilik kavramları |
7 | Ara sınav |
8 | Hasta hakları yönetmeliği |
9 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, pediatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon |
10 | Kardiyovasküler ve pulmoner sorunlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, Romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon |
11 | Ortopedik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, ortez-protez ve rehabilitasyonu |
12 | Geriatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, spor fizyoterapistliği |
13 | Kadın ve erkek sağlığında fizyoterapi ve rehabilitasyon |
14 | Tekrar ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Konuya ilişkin makale ve dergiler. |
Pagliarulo MA. Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby, 2012. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 20 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme. | 2 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamalarında hukuksal çerçeveye uygun hareket edebilme. | - | 4 | - |
Ö3 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme. | - | - | 5 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme. | - | - | 5 |
Ö5 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme. | - | - | 5 |
Ö6 | Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme. | - | - | 3 |
Ö7 | Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme. | - | - | 5 |