Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02310103 | Fizyoterapiye Giriş ve Etik | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN | B-228 | [email protected] | 7659 | Pazartesi 10:30-12:00 |
Dersin İçeriği
Etik kavramı, etik yaklaşımları, Türkiyede ve dünyada fizyoterapistlik meslek etiği kuralları, fizyoterapistin görev ve sorumlulukları, rehabilitasyonun tanımı, yetersizlik, özürlülük ve engellilik kavramları, hasta hakları yönetmeliği, fizyoterapi ve rehabilitasyonun uygulama alanları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması ve iletişim konularında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Fizyoterapi süreçlerinde hasta, hasta yakını ve sağlık ekibiyle etkin iletişim kurar; ekip çalışmasında aktif rol alır. | 3 |
| P10 | Fizyoterapi uygulamalarının birey, toplum ve sağlık sistemi üzerindeki etkilerini bilir; hasta güvenliği, kişisel veri gizliliği, mesleki etik ve yasal sorumluluk konularında farkındalığa sahiptir. | 5 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ekip çalışmasının önemini ve fizyoterapistin multidisipliner sağlık ekibindeki yerini tartışır; etik karar verme sürecinde profesyonel iş birliğinin gerekliliğini kavrar. | P.4.1 | 1,5 |
| Ö2 | Fizyoterapistin görev, sorumluluk ve profesyonel sınırlarını yasal düzenlemeler ve hasta hakları çerçevesinde değerlendirir | P.10.2 | 1,5 |
| Ö3 | Etik ve deontoloji kavramlarını açıklar, fizyoterapi uygulamalarında meslek etiği ilkelerini yorumlar. | P.10.1 | 1,5 |
| Ö4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun temel kavramlarını tanımlar; farklı klinik alanlarda fizyoterapistin rollerini açıklar. | P.1.7 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Etik kavramı ve etik yaklaşımları |
| 2 | Meslek etiği ve deontoloji kavramları |
| 3 | Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları |
| 4 | Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları |
| 5 | Fizyoterapistin görev ve sorumlulukları |
| 6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı, yetersizlik, özürlülük ve engellilik kavramları |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Hasta hakları yönetmeliği |
| 9 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, pediatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon |
| 10 | Kardiyovasküler ve pulmoner sorunlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, Romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon |
| 11 | Ortopedik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, ortez-protez ve rehabilitasyonu |
| 12 | Geriatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, spor fizyoterapistliği |
| 13 | Kadın ve erkek sağlığında fizyoterapi ve rehabilitasyon |
| 14 | Tekrar ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Konuya ilişkin makale ve dergiler. |
| Pagliarulo MA. Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby, 2012. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 40 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P10 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun temel kavramlarını tanımlar; farklı klinik alanlarda fizyoterapistin rollerini açıklar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Ekip çalışmasının önemini ve fizyoterapistin multidisipliner sağlık ekibindeki yerini tartışır; etik karar verme sürecinde profesyonel iş birliğinin gerekliliğini kavrar. | - | 3 | - |
| Ö3 | Etik ve deontoloji kavramlarını açıklar, fizyoterapi uygulamalarında meslek etiği ilkelerini yorumlar. | - | - | 5 |
| Ö4 | Fizyoterapistin görev, sorumluluk ve profesyonel sınırlarını yasal düzenlemeler ve hasta hakları çerçevesinde değerlendirir | - | - | 5 |
