Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02310102 | Fizyoloji I | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK | B-134 | [email protected] | 7545 |
Dersin İçeriği
Fizyolojiye Giriş, Hücre Fizyolojisi, Zar Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Dolaşım Fizyolojisi, Kalp Fizyolojisi.
Dersin Amacı
Tıbbi fizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 3 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hücre, kas ve organ düzeyinde fizyolojik mekanizmaları açıklar; sinir sisteminin temel organizasyonu ve nöronal iletişim süreçlerini tanımlar. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Kas ve sinir sisteminin fizyolojik özelliklerini, kasılma ve hareket mekanizmaları ile ilişkilendirir. | P.1.4 | 1 |
| Ö3 | Otonom, periferik ve merkezi sinir sisteminin temel fizyolojik işleyişini açıklar. | P.1.5 | 1 |
| Ö4 | Kalp, dolaşım ve solunum sistemlerinin fizyolojik özelliklerini, düzenlenme mekanizmalarını ve homeostaz ile ilişkilerini yorumlar. | P.1.6 | 1 |
| Ö5 | Fizyolojik bilgilerle bireyin sağlık durumunu değerlendirir ve temel fizyolojik kontrol mekanizmalarını tartışır. | P.2.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hücre Fizyolojisi |
| 2 | Hücre Fizyolojisi |
| 3 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi |
| 4 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi |
| 5 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi |
| 6 | Periferik Sinir Fizyolojisi |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Duyu Fizyolojisi |
| 9 | Kas Fizyolojisi |
| 10 | Kas Fizyolojisi |
| 11 | Dolaşım Fizyolojisi |
| 12 | Dolaşım Fizyolojisi |
| 13 | Dolaşım Fizyolojisi |
| 14 | Dolaşım Fizyolojisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sinir ve Kas Fizyolojisi Temel Bilgileri, Lamia Pınar, Akademisyen, 2015 |
| Tıbbi Fizyoloji, Guyton ve Hall, Nobel Tıp, 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 9 | 108 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hücre, kas ve organ düzeyinde fizyolojik mekanizmaları açıklar; sinir sisteminin temel organizasyonu ve nöronal iletişim süreçlerini tanımlar. | 5 | - |
| Ö2 | Kas ve sinir sisteminin fizyolojik özelliklerini, kasılma ve hareket mekanizmaları ile ilişkilendirir. | 5 | - |
| Ö3 | Otonom, periferik ve merkezi sinir sisteminin temel fizyolojik işleyişini açıklar. | 5 | - |
| Ö4 | Kalp, dolaşım ve solunum sistemlerinin fizyolojik özelliklerini, düzenlenme mekanizmalarını ve homeostaz ile ilişkilerini yorumlar. | 5 | - |
| Ö5 | Fizyolojik bilgilerle bireyin sağlık durumunu değerlendirir ve temel fizyolojik kontrol mekanizmalarını tartışır. | - | 3 |
