Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900015 | Medeniyet Tasavvuru ve Ahilik | 4 | Bahar | 8 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ, Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Meslek ahlakı temel kavramları, Ahlak- meslek ilişkisi, Çocuk gelişiminde etik, Çocuk gelişiminde etik ilkeleri, İş Hayatında Etik Ve Etik Dışı Konular, Mesleki Yozlaşma, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak, İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak, Ahilik kavramı, Ahiliğin ilkeleri, Ahiliğin bileşenleri, Ahiliğin toplumsal yararları
Dersin Amacı
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. (insan, insan ve muhit, insan ve lisan, insan ve ilim, müsamaha) ve Medeniyetin doğuşuna etki eden faktörler.(Din ve medeniyet, ilim ve medeniyet, hikmet ve medeniyet) |
2 | İslam ve barış, İslam ve dinamizm, Kültür ve medeniyet kavramları, Batı medeniyetinin teşekkülünde İslam'ın rolü |
3 | İslam Medeniyetinde dinamizm. |
4 | İslam ve barış |
5 | Medeniyetin doğuşunda fert, toplum ve devlet, sanat ve medeniyet ilişkisi |
6 | Medeniyet tasavvurunun dayandığı esaslar, Medeniyet kurucusu Hz. Adem ve Medeniyet tasavvuru, Medeniyet Tasavvurunda model insan; Hz. Muhammed |
7 | Karatay Medresesi ve vakfiyesi, Celaleddin Karatay ve siyasi kariyeri |
8 | Ahilik ve Ahi Evran, Ahilik sistemi |
9 | Ahilik Sisteminin boyutları |
10 | Ahilik sisteminde iktisadî yapı ve Ombudsmanlık |
11 | Fütüvvetnameler, Ahi Kimliği ve Model İnsan |
12 | Ahi Zaviyelerinde Tedrisat, Ahilik ve Halk Eğitimi |
13 | Şed Merasimi ve Edebiyatımızda Ahilik |
14 | Meşru Kazanç, Ahlak, Ahilik ve Günümüz |
15 | Ahiliğin toplumsal yararları |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ-Meltem KURTULUŞ (Editörler), Ahilik ve Meslek Ahlakı, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya 2018. |
Ömer Faruk ERDEM-Murat AYVACI, Medeniyet TAsavvuru ve Karatay Medresesi, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya 1918. | |
Aydın, İ. (2003). Eğitim Ve Öğretimde Etik, Ankara: Pegem- A Yayıncılık | |
Yapıcı, M.(2005). Okul Ve İnsan, Ankara: Ocak Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |