Elektrik Elektronik Mühendisliği
TYYÇ & Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Mühendislik) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (6. Düzey (Lisans Eğitimi)) | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 2 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 3 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | - | - | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | - | - | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 5 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 4 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 5 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 2 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | - | - |