İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği.
P.1.1) Maxwell denklemlerinin elektrik ve elektronik mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlar.
P.1.2) Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur.
P.1.3) Elektromanyetik alan teorisinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir.
P.1.4) Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur.
P.1.5) Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir.
P.1.6) Sayma yöntemlerini öğrenir.
P.1.7) Sayma ve olasılık genel teoremlerini öğrenir.
P.1.8) Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder.
P.1.9) Beklenen değer, varyans, moment ortaya çıkaran fonksiyonları gibi olasılık kavramlarını öğrenirler.
P.1.10) Olasılık dağılımları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
P.1.11) Vektör işlemlerini yapabilir.
P.1.12) Skalar alanları anlar ve gradyanını bulabilir.
P.1.13) Vektör alanları ile ilgili teoremleri uygulayabilir.
P.1.14) Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir.
P.1.15) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.1.16) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.1.17) Sinyal işlemede kullanılan dönüşümler hakkında bilgi sahibi olur.
P.1.18) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.1.19) Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir
P.1.20) DC-DC düşürücü ve yükseltici tip anahtarlama prensibini ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.21) Buck regulatorun yapısını, çalışma prensibini ve giriş-çıkış akım gerilim ilişkilerini bilir
P.1.22) Boost regulatorun yapısını, çalışma prensibini ,giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.23) Buck-boost regulatorun yapısı, çalışma prensibi ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.24) Tek faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini çıkış gerilimi dalga biçimini bilir
P.1.25) Üç faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini ve çıkış gerilmi dalga şeklini bilir
P.1.26) Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir
P.1.27) Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.1.28) Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.1.29) Senkron motorun eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.30) Üç faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.31) Tek faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.32) Temel manyetik devreleri analiz eder
P.1.33) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.1.34) Tek faz trafoların verim hesabını ve voltaj regulasyonu hesaplarını yapar
P.1.35) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.1.36) Üç faz trafoların verim hesabını yapar ve farklı bağlantı biçimlerini bilir
P.1.37) İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur
P.1.38) Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder
P.1.39) Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar
P.1.40) Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır
P.1.41) Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir
P.1.42) Temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.1.43) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerini ve verim hesabını bilir
P.1.44) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.1.45) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.1.46) Senkron jeneratorun yapısını, çalışma prensibini, akım-gerilim ilişkisini ve verim hesabını bilir
P.1.47) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.1.48) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.1.49) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.1.50) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerinive verim hesabını bilir
P.1.51) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.1.52) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.1.53) Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir
P.1.54) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.55) Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı
P.1.56) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.1.57) Yüksek gerilim altında gazların, sıvıların, katıların delinmesi kriterlerini, konularını kavramalı
P.1.58) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.59) Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı
P.1.60) Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar
P.1.61) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.1.62) Sayısal sinyal işleme kavramını bilir
P.1.63) Dijital elektronik kavramlarını bilir
P.1.64) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli
P.1.65) Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli
P.1.66) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.67) Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli
P.1.68) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli
P.1.69) Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli
P.1.70) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.1.71) Biyomedikal cihazların temellerini bilir
P.1.72) Elektronik sistemlerde sinyallerin özelliklerini bilir
P.1.73) Haberleşme sistemlerini genel karakteristikleriyle değerlendirir
P2) Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği.
P.2.1) Elektromanyetik dalganın kayıpsız ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştirir.
P.2.2) Elektromanyetik dalga yansıma ve iletim mekanizmalarını analiz edebilir.
P.2.3) Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir.
P.2.4) Ara değer (interpolasyon) bulma yöntemlerini bilir, ve mühendislik sorunlarına uygular.
P.2.5) Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir.
P.2.6) Yük yoğunluklarına ilişkin elektrik alanı Coulomb ve Gauss yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.7) Akım yoğunluklarına ilişkin manyetik alanı Biot-Savart ve Amper yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.8) Zamanla değişen elektromanyetik alanlarla ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
P.2.9) z-dönüşümü ile digital sistemlerin çözümünü bulabilir.
P.2.10) Ayrık Fourier dönüşümü (DFT) ve hızlı Fourier dönüşüm algoritmalarını anlayıp uygulama.
P.2.11) Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli
P.2.12) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.2.13) Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir
P.2.14) Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir
P.2.15) Tek faz diyotlu doğrultucuların yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.16) Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir
P.2.17) Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.18) Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.19) Senkron motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.20) Senkron motorun eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.21) Üç faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.22) Üç faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.23) Tek faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.24) Tek faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.25) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir
P.2.26) Temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.27) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.28) Tek faz trafoların verim hesabını ve voltaj regulasyonu hesaplarını yapar
P.2.29) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.30) Üç faz trafoların verim hesabını yapar ve farklı bağlantı biçimlerini bilir
P.2.31) Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder
P.2.32) Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar
P.2.33) Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir
P.2.34) Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir
P.2.35) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.2.36) Senkron jeneratorun yapısını, çalışma prensibini, akım-gerilim ilişkisini ve verim hesabını bilir
P.2.37) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.38) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.39) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.40) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.2.41) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerinive verim hesabını bilir
P.2.42) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.2.43) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.44) Güç hesaplamalarını bilmeli
P.2.45) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı
P.2.46) Sinyalleri matematiksel olarak açıklamak ve sinyaller üzerinde matematiksel operasyonlar yapmak
P.2.47) Sinüzoidal sinyaller, kompleks üsteller, delta ve basamak fonksiyonları gibi temel sinyalleri tanımak ve sinyalleri sürekli zamanlı veya ayrık zamanlı, periyodik veya periyodik değil, enerji veya güç sinyali, çift veya tek simetrik biçimlerinde sınıflandırmak
P.2.48) Nedensellik, zamanla değişmezlik, lineerlilik ve kararlılık gibi çeşitli sistem özelliklerini anlamak
P.2.49) Güç hesaplarını bilmeli
P.2.50) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.51) Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek
P.2.52) Biyomedikal cihazların temellerini bilmek
P.2.53) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek
P.2.54) Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar.
P.2.55) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.56) Sayısal sinyal işleme kavramını bilir
P.2.57) Dijital elektronik kavramlarını bilir
P.2.58) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli
P.2.59) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli
P.2.60) Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli
P.2.61) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.2.62) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı
P.2.63) Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli
P.2.64) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli
P.2.65) Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli
P.2.66) Elektronik ve tasarım elektronik devrelerinin temellerini bilir
P.2.67) Elektronik sistemlerde sinyallerin özelliklerini bilir
P.2.68) Biyomedikal cihazların temellerini bilir
P.2.69) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.70) Haberleşme tekniğinde veri iletiminin temel yapısını değerlendirir
P3) Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği.
P.3.1) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.3.2) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.3.3) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.3.4) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli
P.3.5) Gerçek zamanda kontrol yapabilmeli
P.3.6) Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli
P.3.7) Geri beslemeli temel kontrol yöntemlerini (ikili kontrol, PWM, P, PI, PD, PID) bilmeli, benzetimle uygulayabilmeli
P.3.8) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.3.9) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.3.10) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli
P.3.11) Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir.
P.3.12) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli
P.3.13) Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli
P.3.14) Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli
P.3.15) Elektronik ve tasarım elektronik devrelerinin temellerini bilir
P.3.16) Haberleşme sistem mimarisi hakkında gerekli bilgiyi kavrar
P.3.17) Hat kodlama ve dijital modülasyon tekniği konularında gerekli bilgiyi kavrar.
P4) Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi.
P.4.1) Elektromanyetik dalganın kayıpsız ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştirir.
P.4.2) Elektromanyetik dalgaların temel kutuplanma durumlarını ve uygulama alanlarını bilir.
P.4.3) Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder.
P.4.4) Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar.
P.4.5) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.4.6) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.4.7) Ayrık zamanlı sistemlerin tasarlar ve gerçeklemesini yapar.
P.4.8) Sayısal filteleri tasarlayabilir.
P.4.9) Çoklu örnekleme hızında sayısal işaret işleyebilir.
P.4.10) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli
P.4.11) Gerçek zamanda kontrol yapabilmeli
P.4.12) Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli
P.4.13) Geri beslemeli temel kontrol yöntemlerini (ikili kontrol, PWM, P, PI, PD, PID) bilmeli, benzetimle uygulayabilmeli
P.4.14) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.4.15) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.4.16) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.4.17) Buck regulatorun yapısını, çalışma prensibini ve giriş-çıkış akım gerilim ilişkilerini bilir
P.4.18) Boost regulatorun yapısını, çalışma prensibini ,giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.4.19) Buck-boost regulatorun yapısı, çalışma prensibi ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.4.20) Tek faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini çıkış gerilimi dalga biçimini bilir
P.4.21) Üç faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini ve çıkış gerilmi dalga şeklini bilir
P.4.22) Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir
P.4.23) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.4.24) Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri
P.4.25) Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini
P.4.26) Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik
P.4.27) Tıbbi görüntüleme yöntemleri
P.4.28) Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak
P.4.29) Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak
P.4.30) Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, deneysel devre tasarımı, devre elemanının seçimi, lehimleme vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalardaki deneyimi kazanır.
P.4.31) Örnekleme teoremini ve darbe modülasyonu çeşitlerini öğrenir
P5) Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek.
P.5.1) Mühendisliğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.2) Değişik tipteki güç kaynaklarının yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir
P.5.3) Temel elektronik ölçü aletlerinin yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir
P.5.4) Temel elektronik ele aletlerinin fonksiyonlarını ,kullanımını ve lehimleme prensiplerini bilir
P.5.5) Güç diyotlarının yapısını ve karakteristiklerini bilir
P.5.6) Tiristorun yapısını ve karakteristiğini bilir
P.5.7) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir
P.5.8) Temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.5.9) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerini ve verim hesabını bilir
P.5.10) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.5.11) Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli
P.5.12) Kapasitör ve indüktörün matematiksel modellerini öğrenmeli
P.5.13) Sinüsoidal kalıcı durum analizi yapabilme becerisi
P.5.14) RLC devrelerin analizini yapabilme becerisi
P.5.15) Seri ve paralel rezonans devrelerinin analizini yapabilme becerisi
P.5.16) Laplace dönüşümü ile devre analizi yapabilme becerisi
P.5.17) Transfer fonksiyonu kullanabilme becerisi
P.5.18) Konvolüsyon toplamı ve konvolüsyon integrali işlemlerini ve bunların lineer zamanla değişmeyen sistemlerin analizindeki rolünü anlamak
P.5.19) Periyodik sürekli zaman ve ayrık zaman sinyallerinin Fourier serisini (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Fourier serisinin özelliklerini kullanarak hesaplamak
P.5.20) Sürekli zaman sinyallerinin Fourier dönüşümünü (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Fourier dönüşümünün özelliklerini kullanarak hesaplamak
P.5.21) Sayısal haberleşme sistemlerinde hata oranı analizi yapma ve kanal kodlama becerilerini kazanır
P6) Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi.
P.6.1) Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur.
P.6.2) Ekip halinde çalışma becerisi elde eder.
P.6.3) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.6.4) Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli
P.6.5) Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek.
P7) Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma.
P.7.1) Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder.
P.7.2) Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır.
P.7.3) Rapor yazımı hakkında bilgi sahibi olmak.
P.7.4) Poster hazırlar ve sunar.
P.7.5) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli
P.7.6) Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek.
P8) Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği.
P.8.1) Literatür incelemesi yapar.
P.8.2) Öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilmek.
P9) Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma.
P.9.1) Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür.
P.9.2) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.9.3) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.9.4) Mühendislik felaketleri hakkında bilgi sahibi olmak.
P.9.5) Tıbbi etik
P10) İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma.
P.10.1) Kalite, zaman ve maliyet kısıtları ile baskı altında çalışma becerisi kazanır.
P.10.2) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.10.3) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.10.4) Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli
P.10.5) Elektrik elektronik mühendisliğinin alt teknik alanları ve iş alanları bakımlarından kapsamlarını bilir
P11) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal düzeyde sağlık, çevre ve güvenliğe etkileri ve günümüz mühendislik disiplinini etkileyen sorunlar hakkında bilgiye sahip olma; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarına dair farkındalık.
P.11.1) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.11.2) Mühendislik felaketleri hakkında bilgi sahibi olmak.
P.11.3) Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı
P12) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P9) Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma.
P.9.1) Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür.
P.9.2) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.9.3) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.9.4) Mühendislik felaketleri hakkında bilgi sahibi olmak.
P.9.5) Tıbbi etik
P10) İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma.
P.10.1) Kalite, zaman ve maliyet kısıtları ile baskı altında çalışma becerisi kazanır.
P.10.2) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.10.3) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.10.4) Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli
P.10.5) Elektrik elektronik mühendisliğinin alt teknik alanları ve iş alanları bakımlarından kapsamlarını bilir
P11) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal düzeyde sağlık, çevre ve güvenliğe etkileri ve günümüz mühendislik disiplinini etkileyen sorunlar hakkında bilgiye sahip olma; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarına dair farkındalık.
P.11.1) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.11.2) Mühendislik felaketleri hakkında bilgi sahibi olmak.
P.11.3) Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı
P12) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği.
P.1.1) Maxwell denklemlerinin elektrik ve elektronik mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlar.
P.1.2) Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur.
P.1.3) Elektromanyetik alan teorisinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir.
P.1.4) Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur.
P.1.5) Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir.
P.1.6) Sayma yöntemlerini öğrenir.
P.1.7) Sayma ve olasılık genel teoremlerini öğrenir.
P.1.8) Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder.
P.1.9) Beklenen değer, varyans, moment ortaya çıkaran fonksiyonları gibi olasılık kavramlarını öğrenirler.
P.1.10) Olasılık dağılımları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
P.1.11) Vektör işlemlerini yapabilir.
P.1.12) Skalar alanları anlar ve gradyanını bulabilir.
P.1.13) Vektör alanları ile ilgili teoremleri uygulayabilir.
P.1.14) Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir.
P.1.15) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.1.16) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.1.17) Sinyal işlemede kullanılan dönüşümler hakkında bilgi sahibi olur.
P.1.18) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.1.19) Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir
P.1.20) DC-DC düşürücü ve yükseltici tip anahtarlama prensibini ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.21) Buck regulatorun yapısını, çalışma prensibini ve giriş-çıkış akım gerilim ilişkilerini bilir
P.1.22) Boost regulatorun yapısını, çalışma prensibini ,giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.23) Buck-boost regulatorun yapısı, çalışma prensibi ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.1.24) Tek faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini çıkış gerilimi dalga biçimini bilir
P.1.25) Üç faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini ve çıkış gerilmi dalga şeklini bilir
P.1.26) Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir
P.1.27) Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.1.28) Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.1.29) Senkron motorun eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.30) Üç faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.31) Tek faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.1.32) Temel manyetik devreleri analiz eder
P.1.33) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.1.34) Tek faz trafoların verim hesabını ve voltaj regulasyonu hesaplarını yapar
P.1.35) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.1.36) Üç faz trafoların verim hesabını yapar ve farklı bağlantı biçimlerini bilir
P.1.37) İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur
P.1.38) Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder
P.1.39) Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar
P.1.40) Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır
P.1.41) Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir
P.1.42) Temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.1.43) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerini ve verim hesabını bilir
P.1.44) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.1.45) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.1.46) Senkron jeneratorun yapısını, çalışma prensibini, akım-gerilim ilişkisini ve verim hesabını bilir
P.1.47) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.1.48) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.1.49) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.1.50) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerinive verim hesabını bilir
P.1.51) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.1.52) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.1.53) Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir
P.1.54) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.55) Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı
P.1.56) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.1.57) Yüksek gerilim altında gazların, sıvıların, katıların delinmesi kriterlerini, konularını kavramalı
P.1.58) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.59) Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı
P.1.60) Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar
P.1.61) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.1.62) Sayısal sinyal işleme kavramını bilir
P.1.63) Dijital elektronik kavramlarını bilir
P.1.64) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli
P.1.65) Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli
P.1.66) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.1.67) Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli
P.1.68) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli
P.1.69) Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli
P.1.70) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.1.71) Biyomedikal cihazların temellerini bilir
P.1.72) Elektronik sistemlerde sinyallerin özelliklerini bilir
P.1.73) Haberleşme sistemlerini genel karakteristikleriyle değerlendirir
P2) Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği.
P.2.1) Elektromanyetik dalganın kayıpsız ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştirir.
P.2.2) Elektromanyetik dalga yansıma ve iletim mekanizmalarını analiz edebilir.
P.2.3) Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir.
P.2.4) Ara değer (interpolasyon) bulma yöntemlerini bilir, ve mühendislik sorunlarına uygular.
P.2.5) Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir.
P.2.6) Yük yoğunluklarına ilişkin elektrik alanı Coulomb ve Gauss yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.7) Akım yoğunluklarına ilişkin manyetik alanı Biot-Savart ve Amper yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.8) Zamanla değişen elektromanyetik alanlarla ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
P.2.9) z-dönüşümü ile digital sistemlerin çözümünü bulabilir.
P.2.10) Ayrık Fourier dönüşümü (DFT) ve hızlı Fourier dönüşüm algoritmalarını anlayıp uygulama.
P.2.11) Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli
P.2.12) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.2.13) Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir
P.2.14) Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir
P.2.15) Tek faz diyotlu doğrultucuların yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.16) Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir
P.2.17) Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.18) Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.19) Senkron motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.20) Senkron motorun eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.21) Üç faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.22) Üç faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.23) Tek faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.24) Tek faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.25) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir
P.2.26) Temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.27) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.28) Tek faz trafoların verim hesabını ve voltaj regulasyonu hesaplarını yapar
P.2.29) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.30) Üç faz trafoların verim hesabını yapar ve farklı bağlantı biçimlerini bilir
P.2.31) Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder
P.2.32) Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar
P.2.33) Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir
P.2.34) Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir
P.2.35) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.2.36) Senkron jeneratorun yapısını, çalışma prensibini, akım-gerilim ilişkisini ve verim hesabını bilir
P.2.37) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.38) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.39) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.40) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.2.41) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerinive verim hesabını bilir
P.2.42) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.2.43) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.44) Güç hesaplamalarını bilmeli
P.2.45) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı
P.2.46) Sinyalleri matematiksel olarak açıklamak ve sinyaller üzerinde matematiksel operasyonlar yapmak
P.2.47) Sinüzoidal sinyaller, kompleks üsteller, delta ve basamak fonksiyonları gibi temel sinyalleri tanımak ve sinyalleri sürekli zamanlı veya ayrık zamanlı, periyodik veya periyodik değil, enerji veya güç sinyali, çift veya tek simetrik biçimlerinde sınıflandırmak
P.2.48) Nedensellik, zamanla değişmezlik, lineerlilik ve kararlılık gibi çeşitli sistem özelliklerini anlamak
P.2.49) Güç hesaplarını bilmeli
P.2.50) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.51) Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek
P.2.52) Biyomedikal cihazların temellerini bilmek
P.2.53) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek
P.2.54) Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar.
P.2.55) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.56) Sayısal sinyal işleme kavramını bilir
P.2.57) Dijital elektronik kavramlarını bilir
P.2.58) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli
P.2.59) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli
P.2.60) Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli
P.2.61) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.2.62) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı
P.2.63) Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli
P.2.64) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli
P.2.65) Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli
P.2.66) Elektronik ve tasarım elektronik devrelerinin temellerini bilir
P.2.67) Elektronik sistemlerde sinyallerin özelliklerini bilir
P.2.68) Biyomedikal cihazların temellerini bilir
P.2.69) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.70) Haberleşme tekniğinde veri iletiminin temel yapısını değerlendirir
P3) Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği.
P.3.1) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.3.2) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.3.3) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.3.4) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli
P.3.5) Gerçek zamanda kontrol yapabilmeli
P.3.6) Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli
P.3.7) Geri beslemeli temel kontrol yöntemlerini (ikili kontrol, PWM, P, PI, PD, PID) bilmeli, benzetimle uygulayabilmeli
P.3.8) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.3.9) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.3.10) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli
P.3.11) Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir.
P.3.12) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli
P.3.13) Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli
P.3.14) Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli
P.3.15) Elektronik ve tasarım elektronik devrelerinin temellerini bilir
P.3.16) Haberleşme sistem mimarisi hakkında gerekli bilgiyi kavrar
P.3.17) Hat kodlama ve dijital modülasyon tekniği konularında gerekli bilgiyi kavrar.
P5) Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek.
P.5.1) Mühendisliğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.2) Değişik tipteki güç kaynaklarının yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir
P.5.3) Temel elektronik ölçü aletlerinin yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir
P.5.4) Temel elektronik ele aletlerinin fonksiyonlarını ,kullanımını ve lehimleme prensiplerini bilir
P.5.5) Güç diyotlarının yapısını ve karakteristiklerini bilir
P.5.6) Tiristorun yapısını ve karakteristiğini bilir
P.5.7) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir
P.5.8) Temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.5.9) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerini ve verim hesabını bilir
P.5.10) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.5.11) Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli
P.5.12) Kapasitör ve indüktörün matematiksel modellerini öğrenmeli
P.5.13) Sinüsoidal kalıcı durum analizi yapabilme becerisi
P.5.14) RLC devrelerin analizini yapabilme becerisi
P.5.15) Seri ve paralel rezonans devrelerinin analizini yapabilme becerisi
P.5.16) Laplace dönüşümü ile devre analizi yapabilme becerisi
P.5.17) Transfer fonksiyonu kullanabilme becerisi
P.5.18) Konvolüsyon toplamı ve konvolüsyon integrali işlemlerini ve bunların lineer zamanla değişmeyen sistemlerin analizindeki rolünü anlamak
P.5.19) Periyodik sürekli zaman ve ayrık zaman sinyallerinin Fourier serisini (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Fourier serisinin özelliklerini kullanarak hesaplamak
P.5.20) Sürekli zaman sinyallerinin Fourier dönüşümünü (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Fourier dönüşümünün özelliklerini kullanarak hesaplamak
P.5.21) Sayısal haberleşme sistemlerinde hata oranı analizi yapma ve kanal kodlama becerilerini kazanır
P6) Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi.
P.6.1) Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur.
P.6.2) Ekip halinde çalışma becerisi elde eder.
P.6.3) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.6.4) Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli
P.6.5) Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek.
P7) Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma.
P.7.1) Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder.
P.7.2) Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır.
P.7.3) Rapor yazımı hakkında bilgi sahibi olmak.
P.7.4) Poster hazırlar ve sunar.
P.7.5) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli
P.7.6) Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek.
P8) Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği.
P.8.1) Literatür incelemesi yapar.
P.8.2) Öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilmek.
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P2) Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği.
P.2.1) Elektromanyetik dalganın kayıpsız ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştirir.
P.2.2) Elektromanyetik dalga yansıma ve iletim mekanizmalarını analiz edebilir.
P.2.3) Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir.
P.2.4) Ara değer (interpolasyon) bulma yöntemlerini bilir, ve mühendislik sorunlarına uygular.
P.2.5) Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir.
P.2.6) Yük yoğunluklarına ilişkin elektrik alanı Coulomb ve Gauss yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.7) Akım yoğunluklarına ilişkin manyetik alanı Biot-Savart ve Amper yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi
P.2.8) Zamanla değişen elektromanyetik alanlarla ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
P.2.9) z-dönüşümü ile digital sistemlerin çözümünü bulabilir.
P.2.10) Ayrık Fourier dönüşümü (DFT) ve hızlı Fourier dönüşüm algoritmalarını anlayıp uygulama.
P.2.11) Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli
P.2.12) Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli
P.2.13) Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir
P.2.14) Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir
P.2.15) Tek faz diyotlu doğrultucuların yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.16) Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir
P.2.17) Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.18) Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar
P.2.19) Senkron motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.20) Senkron motorun eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.21) Üç faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.22) Üç faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.23) Tek faz indüksiyon motorun yapısını ve çalışma prensibini bilir
P.2.24) Tek faz eş değer devresini çıkarır verim ve tork hesabını yapar
P.2.25) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir
P.2.26) Temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.27) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.28) Tek faz trafoların verim hesabını ve voltaj regulasyonu hesaplarını yapar
P.2.29) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder
P.2.30) Üç faz trafoların verim hesabını yapar ve farklı bağlantı biçimlerini bilir
P.2.31) Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder
P.2.32) Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar
P.2.33) Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir
P.2.34) Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir
P.2.35) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.2.36) Senkron jeneratorun yapısını, çalışma prensibini, akım-gerilim ilişkisini ve verim hesabını bilir
P.2.37) Manyetizma ile ilgili kanunları bilir temel manyetik devreleri analiz eder
P.2.38) Tek faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.39) Üç faz trafoların çalışma prensibini bilir ve devresini analiz eder verim hesabını yapar
P.2.40) Döner elektrik makinalarının çalışma esaslarının dayandığı temel kanunları bilir temel DC makinanın yapısını ,parçalarını ,fonksiyonlarını emf ve tork oluşumunu ve matematiksel ifadelerini bilir
P.2.41) DC jenerator çeşitlerini eşdeğer devrelerini tork-hız, gerilim akım ilişkilerinive verim hesabını bilir
P.2.42) DC motorun çalışma prensibini , çeşitlerini tork-hız karakteristiğini verim ve hız regulasyonu hesabını bilir
P.2.43) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.44) Güç hesaplamalarını bilmeli
P.2.45) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı
P.2.46) Sinyalleri matematiksel olarak açıklamak ve sinyaller üzerinde matematiksel operasyonlar yapmak
P.2.47) Sinüzoidal sinyaller, kompleks üsteller, delta ve basamak fonksiyonları gibi temel sinyalleri tanımak ve sinyalleri sürekli zamanlı veya ayrık zamanlı, periyodik veya periyodik değil, enerji veya güç sinyali, çift veya tek simetrik biçimlerinde sınıflandırmak
P.2.48) Nedensellik, zamanla değişmezlik, lineerlilik ve kararlılık gibi çeşitli sistem özelliklerini anlamak
P.2.49) Güç hesaplarını bilmeli
P.2.50) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli
P.2.51) Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek
P.2.52) Biyomedikal cihazların temellerini bilmek
P.2.53) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek
P.2.54) Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar.
P.2.55) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.56) Sayısal sinyal işleme kavramını bilir
P.2.57) Dijital elektronik kavramlarını bilir
P.2.58) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli
P.2.59) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli
P.2.60) Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli
P.2.61) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli
P.2.62) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı
P.2.63) Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli
P.2.64) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli
P.2.65) Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli
P.2.66) Elektronik ve tasarım elektronik devrelerinin temellerini bilir
P.2.67) Elektronik sistemlerde sinyallerin özelliklerini bilir
P.2.68) Biyomedikal cihazların temellerini bilir
P.2.69) Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir
P.2.70) Haberleşme tekniğinde veri iletiminin temel yapısını değerlendirir
P4) Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi.
P.4.1) Elektromanyetik dalganın kayıpsız ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştirir.
P.4.2) Elektromanyetik dalgaların temel kutuplanma durumlarını ve uygulama alanlarını bilir.
P.4.3) Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder.
P.4.4) Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar.
P.4.5) Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.4.6) Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir.
P.4.7) Ayrık zamanlı sistemlerin tasarlar ve gerçeklemesini yapar.
P.4.8) Sayısal filteleri tasarlayabilir.
P.4.9) Çoklu örnekleme hızında sayısal işaret işleyebilir.
P.4.10) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli
P.4.11) Gerçek zamanda kontrol yapabilmeli
P.4.12) Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli
P.4.13) Geri beslemeli temel kontrol yöntemlerini (ikili kontrol, PWM, P, PI, PD, PID) bilmeli, benzetimle uygulayabilmeli
P.4.14) Tasarım süreçlerini kavramak.
P.4.15) Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek.
P.4.16) Mühendislik mesleğini icra ederken karşılaşılan yasal sorumlulukları öğrenmek.
P.4.17) Buck regulatorun yapısını, çalışma prensibini ve giriş-çıkış akım gerilim ilişkilerini bilir
P.4.18) Boost regulatorun yapısını, çalışma prensibini ,giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.4.19) Buck-boost regulatorun yapısı, çalışma prensibi ve giriş-çıkış akım ve gerilim ilişkilerini bilir
P.4.20) Tek faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini çıkış gerilimi dalga biçimini bilir
P.4.21) Üç faz invertorun yapısını ,çalışma prensibini , tiplerini ve çıkış gerilmi dalga şeklini bilir
P.4.22) Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir
P.4.23) DC motorlarda hız kontrol ve frenleme yöntemlerini ve matematiksel ilişkilerini bilir
P.4.24) Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri
P.4.25) Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini
P.4.26) Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik
P.4.27) Tıbbi görüntüleme yöntemleri
P.4.28) Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak
P.4.29) Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak
P.4.30) Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, deneysel devre tasarımı, devre elemanının seçimi, lehimleme vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalardaki deneyimi kazanır.
P.4.31) Örnekleme teoremini ve darbe modülasyonu çeşitlerini öğrenir