Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hakan ALKAN | K-103 | [email protected] | 7380 |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin akademik metinlerle etkileşime girmelerini sağlayarak, alanlarında akademik ve teknik terminolojinin hem aktif hem de pasif bilgilerini tam olarak edinmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler mühendislik bilimlerinden yüksek ilgi alanlarını okuyor. Ders ayrıca, tarama, çıkarım, grafikler ve tablolar ile çalışma ve bağlam ipuçlarını tanımak gibi akademik sınıfla ilgili okuma becerilerinin geliştirilmesine büyük önem vermektedir. Buna ek olarak, öğrenciler, İngilizcede metinlere eleştirel bir yaklaşım için gerekli olan becerileri, belirtilen veya ima edilen fikirleri ve değerleri anlama, yazarları karşılaştırma; kendi fikirleri.
Dersin Amacı
ING 122'nin temel dayanağı, öğrencilerin akademik ve eleştirel yaklaşımını ING 121'de başlatılan düşünme, okuma, konuşma, yazma ve dil kullanımı ile pekiştirmektir. Ayrıca, öğrenciler akademik sınıfla ilgili okuma becerilerini geliştirirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.7.7 | 1 |
| Ö2 | En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | P.7.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ünite 1 - Teknoloji Kullanımı: * Teknik fonksiyonların ve uygulamaların tanımlanması * Teknolojinin nasıl çalıştığını açıklamak * Teknik avantajları vurgulamak * Teknik açıklamaları basitleştirmek ve göstermek |
| 2 | Ünite 2 - Malzeme Teknolojisi: * Belirli materyallerin tanımlanması * Malzemelerin sınıflandırılması * Özellikleri belirtme ve tanımlama * Kalite konularının tartışılması |
| 3 | Ünite 3 - Bileşenler ve Çevirmeleri: * Bileşen şekillerini ve özelliklerini tanımlama * İmalat tekniklerini açıklamak ve değerlendirmek * Birleştirme ve bağlama tekniklerini açıklamak * Birleştirilmiş bileşenin konumlarını tanımlama |
| 4 | Ünite 4 - Mühendislik Tasarımı: * Çizimlerle çalışma * Boyutları ve hassasiyeti tartışmak * Tasarım aşamalarını ve prosedürlerini tanımlamak * Tasarım problemini çözme |
| 5 | Ünite 5 - Kırılma Noktası: * Teknik problem türlerini tanımlamak * Arızaların değerlendirilmesi ve yorumlanması * Arıza nedenlerini açıklamak * Onarım ve bakım konusunu tartışmak |
| 6 | Ünite 6 - Teknik Gelişim: * Teknik gereksinimleri tartışmak * Fikir ve çözüm önermek * Fizibilite değerlendirmesi * İyileştirme ve yeniden tasarımları tanımlama |
| 7 | Ünite 7 - Prosedürler ve Önlemler: * Sağlık ve güvenlik önlemlerini açıklamak * Önlemlerin önemini vurgulamak * Yönetmelik ve standartları tartışmak |
| 8 | Ünite 8 - İzleme ve Kontrol: * Otomatik sistemlerin tanımlanması * Ölçülebilir parametrelere başvurmak * Okumaları ve eğilimleri tartışmak * Yaklaşık değerlerin verilmesi |
| 9 | Ünite 9 - Teori ve Uygulama: * Test ve deneyleri açıklamak * Tahminler ve teoriler üzerine görüş alışverişi * Beklentilerle sonuçların karşılaştırılması * Nedenleri ve etkisi tartışmak |
| 10 | Ünite 10 - Sınırları Zorlamak: * Performansı ve uygunluğu tartışmak * Fiziksel güçlerin tanımlanması * Göreceli performansın tartışılması * Tanımlama yetenekleri ve sınırlama |
| 11 | Ünite 1 - Teknoloji Kullanımı: * Teknik fonksiyonların ve uygulamaların tanımlanması * Teknolojinin nasıl çalıştığını açıklamak * Teknik avantajları vurgulamak * Teknik açıklamaları basitleştirmek ve göstermek |
| 12 | Ünite 2 - Malzeme Teknolojisi: * Belirli materyallerin tanımlanması * Malzemelerin sınıflandırılması * Özellikleri belirtme ve tanımlama * Kalite konularının tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cambridge English for Engineering (by Mark Ibbotson) |
| Cambridge Professional English in Use: ICT (by Santiago Remacha Esteras and Elena Marco Fabre) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
| Ö2 | En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | 5 |
