Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99601080 | Fundamentals of Biomedical Engineering | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL | A-134 | [email protected] | 7602 | Çarşamba 1300-14:00 |
Dersin İçeriği
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: Bilgi ve Anlama: Biyomedikal mühendisliğinin disiplinler arası alanı hakkında, tarihsel bağlamı, etik hususlar ve sağlık hizmetleri ve araştırmadaki rolü de dahil olmak üzere kapsamlı bir bilgi birikimi sergilemek. Anatomi ve Fizyoloji: Biyomedikal mühendislik uygulamalarına temel oluşturan insan anatomisi, fizyolojisi ve doku tiplerinin temel prensiplerini kavramak. Biyomekanik ve Biyomedikal Enstrümantasyon: Sensörler, dönüştürücüler ve tıbbi cihaz düzenlemeleri dahil olmak üzere biyomekanik ve biyomedikal enstrümantasyonun ilkelerini anlayın. Tıbbi Görüntüleme: Çeşitli tıbbi görüntüleme yöntemlerini, bunların temelini oluşturan teknolojileri ve tıbbi teşhis ve tedavideki uygulamalarını analiz edin. Biyomalzemeler ve Doku Mühendisliği: Farklı biyomateryal türlerini, bunların özelliklerini ve biyouyumluluk, doku mühendisliği ve rejeneratif tıpla ilişkilerini tanımak. Biyomedikal Sinyal İşleme: Sinyal işlemenin temellerini biyomedikal sinyallere uygulayın, biyosinyalleri alıp analiz edin ve bunların klinik önemini anlayın. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Eleştirel düşünmeye katılın, biyomedikal mühendisliğinde gerçek dünyadaki vaka çalışmalarını analiz edin ve alanla ilgili etik ikilemleri değerlendirin. İletişim ve Ekip Çalışması: Gruplar içinde etkili bir şekilde işbirliği yapın, bulguları sunun ve karmaşık biyomedikal mühendisliği kavramlarını açık ve net bir şekilde iletin. Araştırma Becerileri: Bilgiye erişim, literatür taraması ve ilgili kaynaklara erişme ve bunları kullanma yeteneği de dahil olmak üzere temel araştırma becerilerini geliştirin. Yaşam Boyu Öğrenme: Yaşam boyu öğrenme arzusunu geliştirin ve biyomedikal mühendisliğinde ortaya çıkan trendler ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olun.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere biyomedikal mühendisliği prensipleri, kavramları ve uygulamaları hakkında temel bir anlayış sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P9 | Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | P.1.53 | 1 |
| Ö2 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | P.4.24 | 1 |
| Ö3 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | P.4.25 | 1 |
| Ö4 | Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik | P.4.26 | 1 |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | P.4.27 | 1 |
| Ö6 | Tıbbi etik | P.9.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 1 | 60 | 60 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | 5 | - | - |
| Ö2 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | - | 5 | - |
| Ö3 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | - | 5 | - |
| Ö4 | Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik | - | 5 | - |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | - | 5 | - |
| Ö6 | Tıbbi etik | - | - | 5 |
