Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99601080 | Fundamentals of Biomedical Engineering | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
By the end of the course, students should be able to: Knowledge and Understanding: Demonstrate a comprehensive knowledge of the interdisciplinary field of biomedical engineering, including its historical context, ethical considerations, and its role in healthcare and research. Anatomy and Physiology: Comprehend the fundamental principles of human anatomy, physiology, and tissue types, which serve as the basis for biomedical engineering applications. Biomechanics and Biomedical Instrumentation: Understand the principles of biomechanics and biomedical instrumentation, including sensors, transducers, and medical device regulations. Medical Imaging: Analyze various medical imaging modalities, their underlying technology, and their applications in medical diagnosis and treatment. Biomaterials and Tissue Engineering: Recognize different types of biomaterials, their properties, and their relevance to biocompatibility, tissue engineering, and regenerative medicine. Biomedical Signal Processing: Apply the fundamentals of signal processing to biomedical signals, acquire and analyze biosignals, and understand their clinical relevance. Critical Thinking and Problem-Solving: Engage in critical thinking, analyze real-world case studies in biomedical engineering, and evaluate ethical dilemmas associated with the field. Communication and Teamwork: Collaborate effectively within groups, present findings, and communicate complex biomedical engineering concepts clearly and concisely. Research Skills: Develop basic research skills, including information retrieval, literature review, and the ability to access and utilize relevant resources. Lifelong Learning: Cultivate a desire for lifelong learning and stay informed about emerging trends and advancements in biomedical engineering.
Dersin Amacı
The aim of this course is to provide students with a foundational understanding of biomedical engineering principles, concepts, and applications.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
P9 | Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | P.1.53 | 1 |
Ö2 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | P.4.24 | 1 |
Ö3 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | P.4.25 | 1 |
Ö4 | Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik | P.4.26 | 1 |
Ö5 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | P.4.27 | 1 |
Ö6 | Tıbbi etik | P.9.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 60 | 60 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 142 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P9 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | 5 | - | - |
Ö2 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | - | 5 | - |
Ö3 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | - | 5 | - |
Ö4 | Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik | - | 5 | - |
Ö5 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | - | 5 | - |
Ö6 | Tıbbi etik | - | - | 5 |