Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600009 | Sektör Danışmanlığı | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 1 | 1 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sektör danışmanlığı kapsamında; döküm, metal şekillendirme, fabrika yönetimi, kalite kontrol, bakım onarım, otomotiv parça üretimi, otomasyon, ısı ve enerji gibi alanlarda çalışan firmalarda görev alacak olan öğrenciler, sektörün çalışma sistemini gözleyerek ve içinde bulunarak problemlere çözüm getirmesi veya verimliliği artırması hedeflenmiştir. Öğrencinin bu konuların kapsamındaki uygulamalar ile birlikte, çalışmak istedikleri sektör konularında da pratik bilgiler almasını amaçlayan bir çalışmadır.
Dersin Amacı
Bölüm öğrencilerinin işletmelerle ilgili ürün imalatı, fabrika düzenleme, üretim planlama, iş akış kontrolü, kalite kontrol düzeni, bakım onarım ve montaj gibi temel konular hakkında endüstriyel pratik yaparak, firmaların bu konularda sorunlarının üzerine çalışılması amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür. | P.9.1 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Endüstriyel Pratik |
| 2 | Endüstriyel Pratik |
| 3 | Endüstriyel Pratik |
| 4 | Endüstriyel Pratik |
| 5 | Endüstriyel Pratik |
| 6 | Endüstriyel Pratik |
| 7 | Endüstriyel Pratik |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Endüstriyel Pratik |
| 10 | Endüstriyel Pratik |
| 11 | Endüstriyel Pratik |
| 12 | Endüstriyel Pratik |
| 13 | Endüstriyel Pratik |
| 14 | Endüstriyel Pratik |
| 15 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Film Dilinin Grameri, Daniel Arizon, Es Yayınları, 2008. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 32 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 1 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür. | 5 |
