Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600008 | Disiplinler Arası Proje | 3 | Bahar | 6 | 0+2+0 | 1 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çeşitli mühendislik disiplinlerindeki öğrencileri bir konu beraber çalışır, rapor hazırlar ve sunar
Dersin Amacı
Farklı disiplerin bir konu hakkında birlikte çalışmalarının sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P6 | Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P10 | İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | P.1.18 | 7 |
| Ö2 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | P.6.3 | 6 |
| Ö3 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | P.10.3 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Makine Mühendisliği öğrenci guruplarının oluşturulması |
| 2 | Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin guruplandırılması |
| 3 | Ortak konu belirlenmesi için toplantı |
| 4 | Ortak konu belirlenmesi için toplantı |
| 5 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 6 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 7 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 8 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 9 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 10 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 11 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 12 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 13 | Konu ile ilgili poster hazırlanması |
| 14 | Konu ile ilgili sunum yapılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 1oo (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 1 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 30 | 30 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 70 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P10 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | - | 5 | - |
| Ö3 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | - | - | 5 |
