İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99600008 Disiplinler Arası Proje 3 Bahar 6 0+2+0 1 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çeşitli mühendislik disiplinlerindeki öğrencileri bir konu beraber çalışır, rapor hazırlar ve sunar
Dersin Amacı
Farklı disiplerin bir konu hakkında birlikte çalışmalarının sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 5
P6 Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. 5
P10 İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. P.1.18 7
Ö2 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. P.6.3 6
Ö3 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. P.10.3 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Makine Mühendisliği öğrenci guruplarının oluşturulması
2 Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin guruplandırılması
3 Ortak konu belirlenmesi için toplantı
4 Ortak konu belirlenmesi için toplantı
5 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
6 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
7 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
8 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
9 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
10 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
11 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
12 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
13 Konu ile ilgili poster hazırlanması
14 Konu ile ilgili sunum yapılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders Notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev 1 1oo (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 1 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 20 20
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 30 30
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 70
Toplam Yük / 30 2,33
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6 P10
Ö1 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. 5 - -
Ö2 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. - 5 -
Ö3 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. - - 5