Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600005 | Physics II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+1 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Gökçen İNAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Gökçen İNAN | A-122 | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel hedefler, bazı alanlarda uzman öğrenmeyle birleştirerek, fizik ve ilgili bilimlerde araştırma temelini ortaya koyar, farklı geçmişlerden gelen yüksek kaliteli öğrencileri çeker, Öğrencilerin endüstriyel farkındalıklarını arttırır, Konunun çevresel ve sosyal bağlamı. Denekler: yükü ve madde, elektrik alan ve Gauss yasası, Elektrik potansiyeli, Kondansatörler ve dielektrikler, Akım ve direnç, Elektromototif kuvvet ve elektrik devreleri Manyetik alan ve Ampere yasası, Farday yasası, Endüktans ve L-C-R devreleri, Manyetik Katıların özellikleri, Alternatif Akımlar. Elektromanyetik dalgalar, Optik, Dalga optiği ve girişim. Kırınım. Işık ve kuantum fiziği.
Dersin Amacı
Fizik eğitimini sağlamak için: Fizik disiplini boyunca geniş bir fizik eğitimi vermek, her öğrencinin yeni zorluklarla karşılaşma potansiyelini geliştirmek ve ihtiyaç duyacakları çok yönlülük ve yenilikçi düşüncenin temellerini atmak endüstri, ticaret, kamu sektörü ve eğitimde kariyer yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel fizik bilgisi ve teoremlerini bilir. | P.1.78 | 1,4 |
| Ö2 | Mühendislikte fizik uygulamalarını bilir. | P.1.79 | 1,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektrik yükleri, iletkenler ve izolatörler |
| 2 | Coulomb yasası, elektrik etkileşimleri |
| 3 | Elektrik alanı, alan çizgileri |
| 4 | Gauss Yasası, çeşitli ücret dağılımları alanı |
| 5 | Elektrik potansiyeli, enerji ve potansiyel farklılıkların hesaplanması |
| 6 | Kapasitans ve dielektrikler, kapasitörler, seri ve paralel |
| 7 | Akım, direnç, |
| 8 | Elektrik devrelerinde çalışma ve güç |
| 9 | Doğru akım devreleri |
| 10 | Kirchhoff'un kuralları |
| 11 | Problem çözme |
| 12 | Manyetik alan ve manyetik kuvvet |
| 13 | İndüktans, RLC devreleri |
| 14 | Problem çözme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Raymond A. Serway, John W. Jewett, Physics for Scientists and Engineers (8th Edition), Volume 2, Chapters 23-44. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 147 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,90 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel fizik bilgisi ve teoremlerini bilir. | 5 |
| Ö2 | Mühendislikte fizik uygulamalarını bilir. | 5 |
