Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600004 | Calculus II | 1 | Bahar | 2 | 4+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BAKIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BAKIM | A-130 | [email protected] | 7483 | Çarşamba 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Diziler. Olumlu terimler içeren seriler, keyfi terimler içeren seriler, mutlak ve koşullu yakınsaklık, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri. Vektör matematik. Çok değişkenli fonksiyonlar; limitler, süreklilik, kısmi türevler, zincir kuralı, yönlü türevler, maxima ve minima, Lagrange çarpanları, Taylor formülü. Çift ve üç katlı integraller, çizgi integralleri, Düzlemde Green teoremi, Yüzey alanı ve yüzey integrali, Diverjans ve Stokes teoremi.
Dersin Amacı
Calculus I-II dizisi, kalkülüsün kavram ve yöntemlerine tam standart bir giriş niteliğindedir. Tüm mühendislik öğrencileri tarafından alınır. Vurgu, kavramlar, problem çözme, teori ve ispatlar üzerinedir. Matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini geliştirir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 2 |
| P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 4 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
| P5 | Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek. | 3 |
| P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 3 |
| P9 | Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. | 4 |
| P10 | İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. | 4 |
| P11 | Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal düzeyde sağlık, çevre ve güvenliğe etkileri ve günümüz mühendislik disiplinini etkileyen sorunlar hakkında bilgiye sahip olma; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarına dair farkındalık. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel matematik bilgisi ve teoremleri bilinir. | P.1.74 | 1 |
| Ö2 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | P.1.75 | 1 |
| Ö3 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir | P.1.76 | 1 |
| Ö4 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | P.1.77 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sonsuz Diziler ve Seriler. |
| 2 | Sonsuz Diziler ve Seriler. |
| 3 | Sonsuz Diziler ve Seriler. |
| 4 | Vektör Değerli Fonksiyonlar |
| 5 | Vektör Değerli Fonksiyonlar |
| 6 | Vektör Değerli Fonksiyonlar |
| 7 | Vektör Değerli Fonksiyonlar |
| 8 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar. |
| 9 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar. |
| 10 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar. |
| 11 | Katlı İntegraller |
| 12 | Katlı İntegraller |
| 13 | Vektör alanlarında entegrasyon |
| 14 | Vektör alanlarında entegrasyon |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | George B.Thomas, Maurice D. Weir, Joel R.Hass, Thomas'Calculus 11th Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel matematik bilgisi ve teoremleri bilinir. | 4 |
| Ö2 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | 4 |
| Ö3 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir | 5 |
| Ö4 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | 5 |
