Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05181840 | Renewable Energy | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Enerji, iş, sıcaklık, malzemelerin özgül ısısı ve gezegen enerji kaynakları, iç ve dış yanmalı motorların enerji tüketimi, yeni teknolojiler hakkında genel bilgiler. Nükleer enerji, fisyonun kimyasal analizi, füzyon ve soğuk füzyon, reaktör tipleri. Güneş enerjisi, güneş panelleri, bunların teknolojisi ve verimliliği, enerji depolama cihazları. Türkiye'nin rüzgar enerjisi, dönüşüm metotları, verimliliği ve rüzgar enerjisi haritası. Gelgit enerjisi ve okyanus enerjisi.
Dersin Amacı
Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel teori ve uygulamalarını, etkilerini ve dönüşüm yöntemlerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 4 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli | P.1.56 | 1 |
Ö2 | Yüksek gerilim altında gazların, sıvıların, katıların delinmesi kriterlerini, konularını kavramalı | P.1.57 | 1 |
Ö3 | Güç hesaplarını bilmeli | P.2.49 | 1 |
Ö4 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | P.2.50 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | General knowledge about force, power, work and energy. A brief. |
2 | General knowledge about force, power, work and energy. A brief. |
3 | Planetary energy sources, electric energy usage statistics, ecology question. |
4 | Nuclear energy: Theory, fission, fusion and cold fusion. The extracted energy of a unit of nucear fuel. |
5 | A minimum of thermodynamics: Temperature, perfect gas law, thermodynamic laws, adiabatic process, isothermal process, specific heat, enthalpy, entropy, reversibility |
6 | A minimum of thermodynamics: Temperature, perfect gas law, thermodynamic laws, adiabatic process, isothermal process, specific heat, enthalpy, entropy, reversibility |
7 | Mechanical heat engines:Carnot efficiency, combustion engines, Otto, Diesel and Stirling engines, hybrid engines |
8 | Mechanical heat engines:Carnot efficiency, combustion engines, Otto, Diesel and Stirling engines, hybrid engines |
9 | Ocean energy resources: Thermal energy converters, tidal energy, wave energy. |
10 | Fuel cells: Fuel cell battery, fuel cell generations, |
11 | Hydrogen production |
12 | Solar cell technology, efficiency and reserve analysis. |
13 | Wind energy. |
14 | Wind energy. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Renewable Energy Processes Aldo v. Da Rosa, 2nd edition, 2009, Elsevier |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 139 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli | 5 | - |
Ö2 | Yüksek gerilim altında gazların, sıvıların, katıların delinmesi kriterlerini, konularını kavramalı | 4 | - |
Ö3 | Güç hesaplarını bilmeli | - | 4 |
Ö4 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | - | 4 |