Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05181832 | Data Acquisition and Instrumentation | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Sabri KOÇER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Sabri KOÇER | A-122 | [email protected] |
Dersin İçeriği
Programlama mantığının temelleri, sensörler, dönüştürücüler, veri toplama, dijital sinyal işleme, gösterge kontrol sistemleri, LabVIEW programlama.
Dersin Amacı
Dersin amacı, bilgisayar kontrollü süreçlerin ve / veya sistemlerin tasarlanmasında, sensörler, dönüştürücüler, veri toplama panosu ve enstrüman kontrolü ile donanım ve yazılımın etkili bir şekilde entegre edilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 3 |
P6 | Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | P.3.12 | 1 |
Ö3 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | P.2.69 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Programlama mantığının temelleri |
2 | Sensörler |
3 | Dönüştürücüler |
4 | Sinyal Klima |
5 | Dijital Sinyal İşleme |
6 | Dijital Sinyal İşleme |
7 | Veri toplama |
8 | Veri toplama |
9 | Enstrümental Kontrol Sistemleri |
10 | Enstrümental Kontrol Sistemleri |
11 | Enstrümantasyon Sistemleri Tasarımı |
12 | Enstrümantasyon Sistemleri Tasarımı |
13 | LabVIEW Programlama |
14 | LabVIEW Programlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Practical Data Acquisition for Instrumentation and Control Systems, ASD. P. John, Newness, 1st Edition, 2003 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 138 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | 5 | - |
Ö2 | Etkileşimli elektriksel sistemlerin matematik modellerini kurabilmeli, dinamik davranış ve frekans cevabı analizi yapabilmeli | 3 | - |
Ö3 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | - | 5 |