Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05181828 | Telecommunication Electronics | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi H. Oktay Altun |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Doğrusal olmayan kontrollü kaynaklar: parçalı doğrusal, kare yasa, üstel ve diferansiyel çift özellikleri. Düşük seviye genlik modülasyonu ve analog çarpım. Ayarlı devrelerin doğrusal olmayan yüklenmesi. Sinüzoidal osilatörler. Frekans karıştırıcılar Yüksek seviyeli genlik modülasyon teknikleri.
Dersin Amacı
Modern iletişim sistemlerinin arkasındaki temel prensipleri tanıtmak, RF devreleri, yüksek frekanslı yükselteçler ve karıştırıcılar tasarlamak kavramlarını öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Pasif RLC Ağları |
2 | Pasif RLC Ağları |
3 | Transformers |
4 | Dağıtılmış sistemler |
5 | Yüksek frekanslı amplifikatör tasarımı ve Bant genişliği tahmini teknikleri |
6 | Yüksek frekanslı amplifikatör tasarımı ve Bant genişliği tahmini teknikleri |
7 | Yüksek frekanslı amplifikatör tasarımı |
8 | Mikserler |
9 | Mikserler |
10 | Geri Bildirim |
11 | Geri Bildirim |
12 | Osilatörler |
13 | Osilatörler |
14 | Faz Kilitli Döngü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | RF Circuit Design, Theory and Applications, Ludwig, Reinhold and Bretchko, Pavel, 2000, Prentice Hall |
The design of CMOS Radio- Frequency Integrated Circuits, Lee, Thomas H., 2004, Cambridge University Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |