Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05181826 | Digital Image Processing | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Görüntü, metin, video ve ses gibi farklı ortamlardan verilerin temsili, sıkıştırılması, saklanması ve geri alınması. Multimedya dosya formatları, multimedya programlama API'leri, multimedya uygulamaları.
Dersin Amacı
Bu derste dijital görüntü işleme sistemlerine ilişkin temel ilkeler ve algoritmalar öğretilecektir. Mühendislik ve bilgisayar bilimlerinde çeşitli konuların uygulamaları gösterilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 4 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sinyal işlemede kullanılan dönüşümler hakkında bilgi sahibi olur. | P.1.17 | 1 |
Ö2 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | P.4.24 | 1 |
Ö3 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | P.4.25 | 1 |
Ö4 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | P.4.27 | 1 |
Ö5 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | P.1.63 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dijital Görüntüler |
2 | Görüntü dosya formatları |
3 | histogramlar |
4 | Nokta işlemleri |
5 | Filtreler |
6 | Filtreler |
7 | Morfolojik filtreler |
8 | Morfolojik filtreler |
9 | Renkli görüntüler |
10 | Renkli görüntüler |
11 | Spektral teknikler |
12 | Spektral teknikler |
13 | Multimedya uygulamaları |
14 | Multimedya uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gonzalez, Rafael C. ‘Digital Image Processing using MATLAB'2nd Edition, Mcgraw Hill, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 140 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sinyal işlemede kullanılan dönüşümler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | - |
Ö2 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | 5 | - |
Ö3 | Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri | - | 4 |
Ö4 | Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini | - | 3 |
Ö5 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | - | 3 |