Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05181822 | Digital Filter Design | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Oktay Altun |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Zamansal ve uzaysal işaretlerin filtrelenmesinde komşuluk kavramı, frekansta seçicilik kavramı, analog ve sayısal süzgeçler arasındaki ilişkiler, diferansiyel denklemlerden fark denklemlerine geçiş, çeşitli yaklaşıklık yöntemleri ve değişik açılardan yorumlanmaları, FIR filtreler, hareketli ortalama ve tarak filtreleri, alçak geçiren, yüksek geçiren ve band geçiren filtreler, medyan filtreler, IIR filtreler, FIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi, IIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi, FIR ve IIR filtre uygulamaları, adaptif filtereler
Dersin Amacı
Temel ve ileri düzey dijital filtre tasarımı yöntemlerinin öğretilmesi, öğrenilen kavramların Matlab geliştirme ortamında gözlemlenmesi ve öğrencilere dijital filtre sistemleri tasarlayabilme becerisinin kazandırılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Zamansal ve uzaysal işaretlerin süzülmesinde komşuluk kavramı |
2 | Frekansta seçicilik kavramı ve kuramsal temeli |
3 | Analog ve sayısal süzgeçler arasındaki ilişkiler |
4 | Diferansiyel denklemlerden fark denklemlerine geçiş, çeşitli yaklaşıklık yöntemleri ve değişik açılardan yorumlanmaları |
5 | FIR filtreler: Alçak Geçiren, Yüksek Geçiren ve Band Geçiren Filtreler, MATLAB örnekleri |
6 | IIR filtreler: Alçak Geçiren, Yüksek Geçiren ve Band Geçiren Filtreler, MATLAB örnekleri |
7 | FIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi I, Matlab örnekleri |
8 | FIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi II, Matlab örnekleri |
9 | IIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi I, Matlab örnekleri |
10 | IIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi II, Matlab örnekleri |
11 | IIR filtre tasarımı ve gerçeklemesi III, Matlab örnekleri |
12 | FIR ve IIR filtre uygulamaları |
13 | FIR ve IIR filtre uygulamaları |
14 | FIR ve IIR filtre uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | to be announced |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |