Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05180801 | Bitirme Projesi | 4 | Bahar | 8 | 3+2+0 | 4 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY | A-132 | [email protected] | 7241 | Cuma 15:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Bu, kıdemli tasarım projesi dizisinde ilk derstir. Vurgu üzerine yerleştirilir tasarım ekibi oluşturma, proje tanımlama ve bir fizibilite çalışmasının üretilmesi. bir Bir danışman gözetimi altında bağımsız çalışma: Keşfetme araştırması ve Üst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanı tanımlamak. Bir tanıma Elektrik ve elektronik mühendisliğinde seçilen çalışma alanından belirli bir problem. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar bir tasarım projesi şeklinde belgelenmiş ve sunulmuştur. işlevsel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri içeren öneri ve sözlü sunum Uygulanan ve ayrıntılı proje görevleri planı. Projenin tasarımı ve uygulanması. Sonuçların hem yazılı hem de sözlü olarak sunumu
Dersin Amacı
Bu araştırma projesi öğretmeyi amaçlamaktadır. sunum becerilerini geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P6 | Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 5 |
P9 | Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. | 5 |
P10 | İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | P.1.5 | 5 |
Ö2 | Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. | P.7.2 | 5 |
Ö3 | Kalite, zaman ve maliyet kısıtları ile baskı altında çalışma becerisi kazanır. | P.10.1 | 5 |
Ö4 | Literatür incelemesi yapar. | P.8.1 | 5 |
Ö5 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | P.4.4 | 5 |
Ö6 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | P.6.2 | 5 |
Ö7 | Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür. | P.9.1 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
2 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
3 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
4 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
5 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
6 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
7 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
8 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
9 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
10 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
11 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
12 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
13 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
14 | Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | "Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 100 (%) |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 227 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Literatür incelemesi yapar. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | Mesleki ve etik sorumlulukları ile birlikte teorik bilgi ve beceriyi pratiğe dönüştürür. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö7 | Kalite, zaman ve maliyet kısıtları ile baskı altında çalışma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | 5 |