Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05171728 | Digital Integrated Circuits | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
IC teknolojisi hakkında genel bilgiler, IC üretim teknolojileri hakkında son gelişmeler, Analog ve dijital IC'ler, IC teknolojileri arasındaki temel farklılıklar, Dijital mantık kapıları, AND, OR, EXOR, INVERTER, MULTIPLEXER, DEMULTIPLEXER, COUNTER, DECODER, ENCODER, COMPARATOR IC'ler ve ortak elektrik ve zamanlama özellikleri.
Dersin Amacı
Temel entegre devre temellerini, elektriksel karakteristiklerini ve kullanım alanlarını pratik örneklerle öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 4 |
P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | P.2.58 | 1 |
Ö2 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | P.2.59 | 1 |
Ö3 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | P.2.60 | 1 |
Ö4 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.2.61 | 1 |
Ö5 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | P.3.12 | 1 |
Ö6 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | P.1.64 | 1 |
Ö7 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | P.1.65 | 1 |
Ö8 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.1.66 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Entegre devreler hakkında genel bilgi: nasıl çalıştırılır, IC`lerin sınıflandırılması. |
2 | Entegre devreler hakkında genel bilgi: nasıl çalıştırılır, IC`lerin sınıflandırılması. |
3 | Entegre devre teknolojisi ve kristal büyüme, lazerle kesme, metalleştirme, kirlilik etkileri, dopinglerin ayarlanması gibi katı hal teknolojilerindeki gelişmeler. |
4 | Son IC teknolojisi, bir IC nasıl kurulabilir. |
5 | Inverter tasarımı, düzen, gerçekleştirme süreçleri gibi basit bir IC örneği. |
6 | Inverter tasarımı, düzen, gerçekleştirme süreçleri gibi basit bir IC örneği. |
7 | Dijital IC`lerin elektriksel özellikleri. |
8 | Dijital IC`lerin elektriksel özellikleri. |
9 | Kombinasyonel QMOS IC ailesi: AND, OR, NOT, EXOR, NAND kapıları. |
10 | Ardışık dijital IC familiy gibi sayaçlar, vardiya kayıtları, flip flpops vb. |
11 | Bazı IC`lerin giriş ve çıkış zamanlama diyagramları ve propogasyon gecikmeleri. |
12 | Bir dijital devrenin tasarımı ve uygulanması. |
13 | Dijital devrenin tasarımı ve uygulanması. |
14 | Dijital devrenin tasarımı ve uygulanması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | QMOS IC Catalogues, Signetics, Philips. IC Circuits, M. Mano, 2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 140 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | 3 | - | - |
Ö2 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | 5 | - | - |
Ö3 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | 4 | - | - |
Ö4 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | - | 3 | - |
Ö5 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | - | 3 | - |
Ö6 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | - | 2 | - |
Ö7 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | - | 4 | - |
Ö8 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | - | - | 4 |