Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05171720 | Opto Electronics | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Optoelektronik cihazların fiziğinin gözden geçirilmesi. Heteroeklemler. Optik absorpsiyon, emisyon ve kırılma işlemleri. Kavşak teorisi. Işık yayan diyotlar. Lazer diyotları. Foto alıcı. Modülatörler. Fotonik anahtarlar. Entegre fotonik cihazlar. Yenilikçi optoelektronik cihazlar.
Dersin Amacı
Kuantum mekaniği ve yarıiletken fiziğin temel kavramlarını anlamak, sistemlerin optik performansını göz önünde bulundurarak yarı iletken cihazların tasarımını yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.1.54 | 1 |
| Ö2 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | P.1.55 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel yarı iletken fiziğin gözden geçirilmesi |
| 2 | Temel yarı iletken fiziğin gözden geçirilmesi, heteroyapılar |
| 3 | Heteroeklemler |
| 4 | Optik absorpsiyon için kuantum süreçleri |
| 5 | Optik emisyon için kuantum süreçleri |
| 6 | Optik kırılma için kuantum süreçleri |
| 7 | Kavşak teorisi |
| 8 | Yarı iletken diyotlar |
| 9 | Işık yayanlar |
| 10 | Optik dedektörler |
| 11 | Optik modülatörler |
| 12 | Lazer diyotları |
| 13 | Fotonik anahtarları |
| 14 | Güneş hücreleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Physics of Optoelectronic Devices , S. L. Chuang , Wiley Inter Science |
| Semiconductor Optoelectronic Devices , P. Bhattacharya , Prentice Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 17 | 34 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 132 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | 5 |
| Ö2 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | 5 |
