Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05171707 | Bilgisayar Mimarisi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Novruz ALLAHVERDİ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Advanced processor structures: CISC/RISC architectures, pipeline structure, array processors, interleaved memory. Floating point computer arithmetic and algorithms. Input-output organization: data transfer methods, interrupts and direct memory access. Memory hierarchy, virtual memory, cache memory, memory management hardware. Multiprocessor architectures: interconnection structure, bus arbitrations, cache coherence
Dersin Amacı
To teach how to choose and design an instruction set. To teach basic techniques of pipelining. To teach I/O subsystem including nested interrupts and DMA To teach hierarchical memory subsystems including disk subsystem, processor caches, virtual memory, memory error correction. To teach multiprocessing and concurrency concepts.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilgisayar mimarisine giriş |
2 | Gelişmiş işlemci yapıları: CISC / RISC mimarileri, boru hattı yapısı, dizi işlemciler, ara bellek |
3 | Gelişmiş işlemci yapıları: CISC / RISC mimarileri, boru hattı yapısı, dizi işlemciler, ara bellek |
4 | Kayan nokta bilgisayar aritmetiği ve algoritmaları |
5 | Kayan nokta bilgisayar aritmetiği ve algoritmaları |
6 | Giriş-çıkış organizasyonu: veri aktarma yöntemleri, kesmeler ve doğrudan bellek erişimi |
7 | Giriş-çıkış organizasyonu: veri aktarma yöntemleri, kesmeler ve doğrudan bellek erişimi |
8 | Kesintileri örnekler |
9 | Ara SINAV |
10 | Doğrudan Bellek Erişimi, G / Ç İşlemcileri |
11 | Bellek hiyerarşisi, sanal bellek, önbellek, bellek yönetimi donanımı |
12 | Bellek hiyerarşisi, sanal bellek, önbellek, bellek yönetimi donanımı |
13 | Çok işlemcili mimariler: arabağlantı yapısı, veri yolu tahkimleri, önbellek uyumu |
14 | Çok işlemcili mimariler: arabağlantı yapısı, veri yolu tahkimleri, önbellek uyumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Computer Organization and Design, Hennesy and Patterson, 3rd Ed., Morgan Kaufma |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |