İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05171706 Power Electronics 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY A-132 [email protected] 7241 Cuma
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Kontrollü ve kontrolsüz redresör devrelerinin analizi.
Dersin Amacı
Bu derste güç diyotları, tristörler, kontrolsüz ve kontrollü redresörler, çalışma prensipleri, eşdeğer devreleri ve yaygın mühendislik uygulamaları ele alınmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 3
P2 Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. 3
P5 Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek. 3
P7 Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. 2
P10 İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. P.1.14 1
Ö2 Güç diyotlarının yapısını ve karakteristiklerini bilir P.5.5 1
Ö3 Tek faz diyotlu doğrultucuların yapısını ve çalışma prensibini bilir P.2.15 1
Ö4 Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir P.1.26 1
Ö5 Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir P.2.16 1
Ö6 Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar P.1.27 1
Ö7 Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar P.2.17 1
Ö8 Tiristorun yapısını ve karakteristiğini bilir P.5.6 1
Ö9 Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar P.1.28 1
Ö10 Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar P.2.18 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Güç Elektroniği devrelerine giriş
2 Güç diyotları ve özellikleri
3 Güç diyotları ve özellikleri
4 Diyot doğrultucular
5 Diyot doğrultucular
6 Diyot doğrultucular
7 Diyot doğrultucular
8 Tristörler ve özellikleri
9 Tristörler ve özellikleri
10 Kontrollü doğrultucular
11 Kontrollü doğrultucular
12 Kontrollü doğrultucular
13 Kontrollü doğrultucular
14 Kontrollü doğrultucular
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rashid, Muhammad H., ‘Power Electronics'3rd Edition, Pearson Prentice H. , 2004
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 5 (%)
Laboratuvar - -
Uygulama 1 10 (%)
Ödev 1 5 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) 2 20 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 8 8
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 16 16
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 151
Toplam Yük / 30 5,03
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5
Ö1 Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. 3 3 -
Ö2 Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir 3 3 -
Ö3 Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar 3 3 -
Ö4 Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar 3 3 2
Ö5 Tek faz diyotlu doğrultucuların yapısını ve çalışma prensibini bilir 3 3 2
Ö6 Tek faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini cıkarabilir ve performans hesaplarını yapabilir 3 3 -
Ö7 Üç faz diyotlu doğrultucuların giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar 3 3 -
Ö8 Kontrollu doğrultucuların yapısını bilir , giriş-çıkış gerilim ilişkilerini çıkarır ve performans hesaplarını yapar 3 3 2
Ö9 Güç diyotlarının yapısını ve karakteristiklerini bilir 3 3 -
Ö10 Tiristorun yapısını ve karakteristiğini bilir - 3 3