İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05170701 Elektrik-Elektronik Tasarım 4 Güz 7 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY A-132 [email protected] 7241 Perşembe
16.30- 17.30
Dersin İçeriği
Elektrik-elektronik proje tasarımı yapmak
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duyduğu elektrik-elektronik mühendisliği konuları ile ilgili araştırma yapması ve bitirme projesi sürecine hazırlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 5
P5 Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek. 5
P7 Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. 5
P8 Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. 5
P16 Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. P.7.1 5
Ö2 Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. P.7.2 5
Ö3 Literatür incelemesi yapar. P.8.1 5
Ö4 Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. P.4.4 5
Ö5 Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur. P.6.1 5
Ö6 Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. P.6.2 5
Ö7 Tasarım süreçlerini kavramak. P.3.8 7
Ö8 Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek. P.3.9 7
Ö9 Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek. P.6.5 7
Ö10 Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir P.2.14 7
Ö11 Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli P.1.54 7
Ö12 Güç hesaplarını bilmeli P.2.49 7
Ö13 Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli P.2.50 7
Ö14 Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli P.1.58 7
Ö15 Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak P.4.29 7
Ö16 Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli P.1.64 2,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Danışman ile buluşma ve konu seçimi
2 projenin tasarlanması
3 projenin tasarlanması
4 projenin tasarlanması
5 projenin tasarlanması
6 projenin tasarlanması
7 Ara değerlendirme çalışmaları
8 projenin tasarlanması
9 projenin tasarlanması
10 projenin tasarlanması
11 projenin tasarlanması
12 projenin tasarlanması
13 projenin tasarlanması
14 Yapılan çalışmaların sunulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar "Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 20 20
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 110
Toplam Yük / 30 3,67
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P6 P7 P8
Ö1 Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli 5 - - - - - -
Ö2 Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli 5 - - - - - -
Ö3 Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli - 5 - - - - -
Ö4 Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir - 5 - - - - -
Ö5 Güç hesaplarını bilmeli - 5 - - - - -
Ö6 Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli - - 5 - - - -
Ö7 Tasarım süreçlerini kavramak. - - 5 - - - -
Ö8 Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek. - - - 5 - - -
Ö9 Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. - - - 5 - - -
Ö10 Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak - - - - 5 - -
Ö11 Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur. - - - - 5 - -
Ö12 Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. - - - - 5 - -
Ö13 Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek. - - - - - 5 -
Ö14 Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. - - - - - 5 -
Ö15 Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. - - - - - 5 -
Ö16 Literatür incelemesi yapar. - - - - - - 5