Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05170701 | Elektrik-Elektronik Tasarım | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY | A-132 | [email protected] | 7241 | Perşembe 16.30- 17.30 |
Dersin İçeriği
Elektrik-elektronik proje tasarımı yapmak
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duyduğu elektrik-elektronik mühendisliği konuları ile ilgili araştırma yapması ve bitirme projesi sürecine hazırlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek. | 5 |
P7 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. | 5 |
P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 5 |
P16 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | P.7.1 | 5 |
Ö2 | Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. | P.7.2 | 5 |
Ö3 | Literatür incelemesi yapar. | P.8.1 | 5 |
Ö4 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | P.4.4 | 5 |
Ö5 | Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur. | P.6.1 | 5 |
Ö6 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | P.6.2 | 5 |
Ö7 | Tasarım süreçlerini kavramak. | P.3.8 | 7 |
Ö8 | Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek. | P.3.9 | 7 |
Ö9 | Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek. | P.6.5 | 7 |
Ö10 | Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir | P.2.14 | 7 |
Ö11 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.1.54 | 7 |
Ö12 | Güç hesaplarını bilmeli | P.2.49 | 7 |
Ö13 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | P.2.50 | 7 |
Ö14 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.1.58 | 7 |
Ö15 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | P.4.29 | 7 |
Ö16 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | P.1.64 | 2,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Danışman ile buluşma ve konu seçimi |
2 | projenin tasarlanması |
3 | projenin tasarlanması |
4 | projenin tasarlanması |
5 | projenin tasarlanması |
6 | projenin tasarlanması |
7 | Ara değerlendirme çalışmaları |
8 | projenin tasarlanması |
9 | projenin tasarlanması |
10 | projenin tasarlanması |
11 | projenin tasarlanması |
12 | projenin tasarlanması |
13 | projenin tasarlanması |
14 | Yapılan çalışmaların sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | "Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 110 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö5 | Güç hesaplarını bilmeli | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö6 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö7 | Tasarım süreçlerini kavramak. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö8 | Tasarımda dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmek. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö9 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö10 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö11 | Tasarım Projesi gerçekleştirebilmek için Teorik araştırma yapama becerisine sahip olur. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö12 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö13 | Bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk alabilmek. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö14 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö15 | Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö16 | Literatür incelemesi yapar. | - | - | - | - | - | - | 5 |