Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05161618 | Industrial Control | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sinan İLGEN |
Dersin İçeriği
Semboller ve Şematik Diyagramlar, Farklı endüstriyel bileşenler, Temel Kontrol Devreleri, Şematik Diyagramlar, Kablolama Diyagramları, PLC Temelleri, İleri-Geri Kontrol, Jogging&Inching&Sequence Control, DC-AC Motorlar ve Başlatma Yöntemleri
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere günümüz endüstrisinin önemli bilgilerini öğretmeyi ve onları bu endüstriye katılmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Kurs, röleler, kontaktörler ve anahtarlar gibi en yaygın endüstriyel bileşenleri anlamaya odaklanacaktır. Şematik ve kablo şemaları dahil olmak üzere temel kontrol devrelerinin yanı sıra. Pratik kısım endüstriyel PLC Siemens S7-1200 kullanılarak uygulanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Semboller ve Şematik Diyagramlar |
2 | Röleler, Kontaktörler, Motor, Motor starter ve Kontrol Trafosu |
3 | Temel Kontrol Devreleri ve Şematik Diyagramları |
4 | Şematik Diyagramlar ve Bağlantı Diyagramları |
5 | Forward-Reverese Control |
6 | PLC'nin Temelleri |
7 | Büyük Şematik Diyagramları Okuma |
8 | Jogging, Inching ve Sekans Kontrolü |
9 | DC Motorlar ve Başlatma Yöntemleri |
10 | AC Motorlar ve Başlatma Yöntemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Stephen L. Herman, ""Industrial Motor Control-Sixth Edition"" - 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |