Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05161616 | Optimization | 3 | Bahar | 6 | 3+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sınırlayıcılı, sınırlayıcısız, sürekli ve ayrıl optimizasyon problemlerinin çözüm yöntemleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, optimizasyon temellerini ve metotlarını tanımak ve mühendislik optimizasyon uygulamalarını incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Optimizasyona Giriş |
2 | Optimizasyon için MATLAB Temelleri |
3 | Optimizasyonun temelleri |
4 | Lineer optimizasyon uygulamaları |
5 | Sınırlayıcısız optimizasyon |
6 | Sınırlayıcısız optimizasyon |
7 | Sınırlayıcılı optimizasyon |
8 | Arasınav |
9 | Kesikli optimizasyon ve tam sayılı programlama |
10 | Kesikli sezgisel optimizasyon, benchmark problemleri ve ceza fonksiyonları |
11 | Kesikli sezgisel optimizasyon algoritmaları ve uygulamaları |
12 | Kesikli sezgisel optimizasyon algoritmaları ve uygulamaları |
13 | Kesikli sezgisel optimizasyon algoritmaları ve uygulamaları |
14 | Kesikli sezgisel optimizasyon algoritmaları ve uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Adeli, H. (1994): Advances in Design Optimization, Chapman&Hall |
Cura, T. (2008): Modern Sezgisel Teknikler ve Uygulamaları, Papatya. | |
https://seyedalimirjalili.com/pso | |
https://yarpiz.com/ | |
http://www.harmonysearch.info/ | |
Karaboğa, D. (2020): Yapay Zekâ Optimizasyon Algoritmaları, Nobel. | |
Özturan, A.T. (2019): Optimizasyon ve Matlab Uygulamaları, Nobel. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |