Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05161606 | Microcontroller Based Systems Design | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hulusi AÇIKGÖZ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Mikroişlemci mikrodenetleyici karşılaştırması ve PIC'nin temel yapısı, bellek organizasyonu ve kaydedici konfigürasyonları, PIC assembler komut seti ve temel uygulamalar, CCS C komut seti ve yazım kuralları, ADC, Timer, UART, MSSP, I2C, CCP uygulamaları.
Dersin Amacı
Mikrodenetleyici kavramını anlar, mikrodenetleyici tabanlı sistemler tasarlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar | P.1.60 | 1 |
| Ö2 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. | P.3.11 | 1 |
| Ö3 | Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli | P.3.13 | 1 |
| Ö4 | Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli | P.1.67 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mikroişlemci ile mikrodenetleyici arasındaki ilişki. |
| 2 | Parametreler Mikrodenetleyici, PIC16F877 özellikleri. |
| 3 | PIC mikrodenetleyici tabanlı donanım konfigürasyonları, hafıza yapısı. |
| 4 | Durum kaydı, özel amaçlı yazmaçlar vb. |
| 5 | PIC assembler komut seti ve sözdizimi. |
| 6 | PIC montaj talimatları ve temel düğmeler ve LED uygulamaları. |
| 7 | C programlama ve PIC için C programlama temel yapısı. |
| 8 | Dijital ekran türleri (LCD, 7 Segment, vb.) Ve PIC ile kontrol. |
| 9 | Ara sınav |
| 10 | Kesmeler kavramı, CCS C Derleyici ile uygulama. |
| 11 | PIC16F877 ADC bağlantı noktası, CCS C Derleyici ile ADC uygulamaları. |
| 12 | CCS C Derleyici ile zamanlayıcı / sayıcı yapısı, özellikleri, zamanlayıcı uygulamaları. |
| 13 | Paralel ve Seri port yapıları, özellikleri, yapılandırmaları, CCS C Derleyicisi ile uygulamalar. |
| 14 | Dahili EEPROM, I2C, 1-Telli, ÇKP uygulamaları. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çiçek, Serdar. CCS C ile PIC programlama. Altaş Yayıncılık, 2011. |
| D. W. Smith, "PIC in Practice", 2nd Edition, Elsevier-Newnes, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 146 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar | 4 | - |
| Ö2 | Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli | 5 | - |
| Ö3 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. | - | 4 |
| Ö4 | Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli | - | 5 |
