Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05161602 | Medical Imaging | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sabri KOÇER |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Sabri KOÇER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
X-Ray görüntüleme: Radyografi / mamografi, floroskopi. CT: Operasyon modları, CT portal, görüntü rekonstrüksiyonu, spiral BT, özel görüntüleme teknikleri, görüntü kalitesi, görüntü artefaktları, radyasyon güvenliği, kalite kontrol. MRG: Manyetik rezonans kavramları, manyetik rezonans görüntüleme prensipleri, nabız dizileri, ölçüm parametreleri ve görüntü kontrastı, ek dizi modifikasyonları, artefaktlar, hareket artefaktları, redüksiyon teknikleri, MR anjiyografi, ileri görüntüleme uygulamaları, MR spektroskopisi, enstrümantasyon, kontrast ajanlar, klinik protokolleri. PET taraması. Ultrasonografi: Tanısal ultrasonun yapısı, doku ile ultrason etkileşimi, ultrason gücü ve şiddeti, ultrason ışını, ultrason görüntüleyici, doppler ultrason, ultrason görüntü artefaktları, ultrason kalite kontrolü, ultrasesin biyolojik etkileri. IR taraması.
Dersin Amacı
Tıbbi görüntüleme konularının temel teori ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 4 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sinüzoidal sinyaller, kompleks üsteller, delta ve basamak fonksiyonları gibi temel sinyalleri tanımak ve sinyalleri sürekli zamanlı veya ayrık zamanlı, periyodik veya periyodik değil, enerji veya güç sinyali, çift veya tek simetrik biçimlerinde sınıflandırmak | P.2.47 | 1 |
Ö2 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | P.1.53 | 1 |
Ö3 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | P.4.27 | 1 |
Ö4 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | P.2.52 | 1 |
Ö5 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | P.1.62 | 1 |
Ö6 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | P.1.64 | 1 |
Ö7 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | P.1.65 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | X-Ray görüntüleme: Radyografi / mamografi, floroskopi. |
2 | X-Ray görüntüleme: Radyografi / mamografi, floroskopi. |
3 | CT: Operasyon modları, CT portal, görüntü rekonstrüksiyonu, spiral BT, özel görüntüleme teknikleri, görüntü kalitesi, görüntü artefaktları, radyasyon güvenliği, kalite kontrol. |
4 | CT: Operasyon modları, CT portal, görüntü rekonstrüksiyonu, spiral BT, özel görüntüleme teknikleri, görüntü kalitesi, görüntü artefaktları, radyasyon güvenliği, kalite kontrol. |
5 | CT: Operasyon modları, CT portal, görüntü rekonstrüksiyonu, spiral BT, özel görüntüleme teknikleri, görüntü kalitesi, görüntü artefaktları, radyasyon güvenliği, kalite kontrol. |
6 | MRG: Manyetik rezonans kavramları, manyetik rezonans görüntüleme prensipleri, nabız dizileri, ölçüm parametreleri ve görüntü kontrastı, ek dizi modifikasyonları, artefaktlar, hareket artefaktları, redüksiyon teknikleri, MR anjiyografi, ileri görüntüleme uygulamaları, MR spektroskopisi, enstrümantasyon, kontrast ajanlar, klinik protokolleri. |
7 | MRG: Manyetik rezonans kavramları, manyetik rezonans görüntüleme prensipleri, nabız dizileri, ölçüm parametreleri ve görüntü kontrastı, ek dizi modifikasyonları, artefaktlar, hareket artefaktları, redüksiyon teknikleri, MR anjiyografi, ileri görüntüleme uygulamaları, MR spektroskopisi, enstrümantasyon, kontrast ajanlar, klinik protokolleri. |
8 | MRG: Manyetik rezonans kavramları, manyetik rezonans görüntüleme prensipleri, nabız dizileri, ölçüm parametreleri ve görüntü kontrastı, ek dizi modifikasyonları, artefaktlar, hareket artefaktları, redüksiyon teknikleri, MR anjiyografi, ileri görüntüleme uygulamaları, MR spektroskopisi, enstrümantasyon, kontrast ajanlar, klinik protokolleri. |
9 | PET taraması. |
10 | Ultrasonografi: Tanısal ultrasonun yapısı, doku ile ultrason etkileşimi, ultrason gücü ve şiddeti, ultrason ışını, ultrason görüntüleyici, doppler ultrason, ultrason görüntü artefaktları, ultrason kalite kontrolü, ultrasesin biyolojik etkileri. |
11 | Ultrasonografi: Tanısal ultrasonun yapısı, doku ile ultrason etkileşimi, ultrason gücü ve şiddeti, ultrason ışını, ultrason görüntüleyici, doppler ultrason, ultrason görüntü artefaktları, ultrason kalite kontrolü, ultrasesin biyolojik etkileri. |
12 | Ultrasonografi: Tanısal ultrasonun yapısı, doku ile ultrason etkileşimi, ultrason gücü ve şiddeti, ultrason ışını, ultrason görüntüleyici, doppler ultrason, ultrason görüntü artefaktları, ultrason kalite kontrolü, ultrasesin biyolojik etkileri. |
13 | IR taraması. |
14 | IR taraması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Medical Imaging Signals and Systems, by Prince and J. M. Links, Prince and J. M. Links Pearson Prentice-Hall, (2006). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 154 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir | 4 | - | - |
Ö2 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | 4 | - | - |
Ö3 | Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli | 4 | - | - |
Ö4 | Biyomedikal aygıtların temel prensiplerini bilmeli | 4 | - | - |
Ö5 | Sinüzoidal sinyaller, kompleks üsteller, delta ve basamak fonksiyonları gibi temel sinyalleri tanımak ve sinyalleri sürekli zamanlı veya ayrık zamanlı, periyodik veya periyodik değil, enerji veya güç sinyali, çift veya tek simetrik biçimlerinde sınıflandırmak | - | 5 | - |
Ö6 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | - | 5 | - |
Ö7 | Tıbbi görüntüleme yöntemleri | - | - | 4 |