Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05160606 | Control Engineering | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sistemlerin matematiksel modelleri. Durum değişkenli modeller: Sinyal akışlı grafik durum modelleri. Geribesleme kontrol sistemlerinin özellikleri ve performansı. Lineer geri bildirim sistemlerinin kararlılığı: Routh-Hurwitz kriteri. Kök locus yöntemi. Frekans cevabı yöntemleri: Bode diyagramı. Frekans domenindeki kararlılık: Nyquist kriteri.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencinin sistemlerin matematiksel modellemesini yapabilmesini sağlamaktır. Ayrıca bu ders, kontrol tekniklerini öğretmeyi ve sistem cevabını yorumlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sistemlerin matematiksel modelleri. |
2 | Sistemlerin matematiksel modelleri. |
3 | Durum değişkenli modeller: Sinyal akışlı grafik durum modelleri. |
4 | Durum değişkenli modeller: Sinyal akışlı grafik durum modelleri. |
5 | Geribesleme kontrol sistemlerinin özellikleri ve performansı. |
6 | Geribesleme kontrol sistemlerinin özellikleri ve performansı. |
7 | Lineer geri bildirim sistemlerinin kararlılığı: Routh-Hurwitz kriteri. |
8 | Lineer geri bildirim sistemlerinin kararlılığı: Routh-Hurwitz kriteri. |
9 | Kök locus yöntemi. |
10 | Kök locus yöntemi. |
11 | Frekans cevabı yöntemleri: Bode diyagramı. |
12 | Frekans cevabı yöntemleri: Bode diyagramı. |
13 | Frekans domenindeki kararlılık: Nyquist kriteri. |
14 | Frekans domenindeki kararlılık: Nyquist kriteri. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Modern Control Systems, by Richard C. Dorf, Robert H. Bishop, 11th Edition, Prentice Hall, (2008) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |