Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05150504 | Elektromanyetik Alan Teorisi | 3 | Güz | 5 | 3+2+0 | 4 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN | A-125 | [email protected] | 7678 | Salı 15:30-16:30 |
Dersin İçeriği
Elektrik Alan, Manyetik Alan, Skaler Potansiyel, Vektör Potansiyel, Elektrostatik Enerji, Manyetostatik Enerji, Ampere Kanunu, Faraday Kanunu, Faraday Kafesi, Maxwell Denklemleri
Dersin Amacı
Elektromanyetik alanla hakkında temel bilgilerin öğrenilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
| P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Maxwell denklemlerinin elektrik ve elektronik mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlar. | P.1.1 | 1,3 |
| Ö2 | Elektromanyetik alan teorisinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir. | P.1.3 | 1,3 |
| Ö3 | Yük yoğunluklarına ilişkin elektrik alanı Coulomb ve Gauss yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi | P.2.6 | 1,3 |
| Ö4 | Akım yoğunluklarına ilişkin manyetik alanı Biot-Savart ve Amper yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi | P.2.7 | 1,3 |
| Ö5 | Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur. | P.1.4 | 1,3 |
| Ö6 | Zamanla değişen elektromanyetik alanlarla ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. | P.2.8 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektromanyetik problemler için vektör analizleri |
| 2 | Nokta, çizgisel, yüzeysel ve hacimsel yük yoğunlukları için Elektrik Alan Şiddeti hesaplanması |
| 3 | Gauss yasası |
| 4 | Gauss yasası |
| 5 | Elektrik Potansiyel |
| 6 | Elektrik Potansiyel |
| 7 | Dielekrik Malzemeler |
| 8 | Kapasitans |
| 9 | Elektrik Enerjisi ve Laplace Denklemleri |
| 10 | Durgun Elektrik Akımı ve Direnç |
| 11 | Statik Manyetik Alanlar |
| 12 | Manyetik Dipol |
| 13 | Zamanla Değişen Alanlar |
| 14 | Zamanla Değişen Alanlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Engineering Electromagnetics, by W. H. Hayt, Jr., J. A. Buck - Seventh Edition, McGraw-Hill, (2007 |
| Fundamentals of Applied Electromagnetics, by F. T. Ulaby, E. Michielssen, U.Ravaioli Sixth Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 3 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 45 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 3 | 16 | 48 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Maxwell denklemlerinin elektrik ve elektronik mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlar. | 5 | - |
| Ö2 | Elektromanyetik alan teorisinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir. | 4 | - |
| Ö3 | Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur. | - | 5 |
| Ö4 | Yük yoğunluklarına ilişkin elektrik alanı Coulomb ve Gauss yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi | 5 | - |
| Ö5 | Akım yoğunluklarına ilişkin manyetik alanı Biot-Savart ve Amper yasaları aracılığı ile hesaplayabilme becerisi | - | 5 |
| Ö6 | Zamanla değişen elektromanyetik alanlarla ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. | 5 | - |
