İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05150503 Microprocessors 3 Güz 5 3+2+0 4 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN A-125 [email protected] 7678 Salı
15:30-16:30
Dersin İçeriği
Mikroişlemci sistemlerinin temel elemanları. Öğretim formatları. Adresleme teknikleri. Assembler dili - mikroişlemcilerden örnekler. Adresleme, komut yürütme, veri sunumu ve program kodlama ve hata ayıklama ayrıntılı inceleme. Mikroişlemci tabanlı sistemlerin tasarımı.
Dersin Amacı
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formda bilgi sunabilecek, PIC mikrodenetleyicileri hakkında tanıtıcı bilgiler, 16F84'ün programlama temelleri, LED Flaşör, Chasing LED'leri, vb. Gibi bazı başlangıç projelerini başlatabileceklerdir. montaj dili, ana programlama becerilerini edinme, girdi ve çıktıların nasıl kullanılacağı, analogdan dijital dönüşüme ne anlama geldiği ve kesintilerin nasıl kullanılacağı
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 5
P2 Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. 5
P3 Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli P.3.13 1
Ö2 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli P.3.14 1
Ö3 Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli P.1.67 1
Ö4 Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli P.1.68 1
Ö5 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli P.1.69 1
Ö6 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli P.2.63 1
Ö7 Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli P.2.64 1
Ö8 Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli P.2.65 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İkilik, Sekizli ve Onaltılı Sayı Sistemleri: Bit, Bayt, Sözcük (12 veya 16 bit).
2 Bellek Tipleri: RAM, ROM, EPROM, EEPROM (Flaş), IC'ler (LSI, VLSI, V2LSI, Gates, Mikroişlemciler, Mikrobilgisayarlar, Mikrodenetleyiciler).
3 Mikrodenetleyicilere Giriş: Mikrodenetleyici Türleri, Program Belleği, Saat, Mikrodenetleyici Özellikleri, Donanım (güç, minimum güç, anahtarlama ve LED).
4 16F84 µC'nin Programlanması: Girişler ve Çıkışlar, Zamanlama, Programlama, Veri Girişi, 16F84 için bir Header, STATUS REG ve OPTION_REG, Kodu Kaydetme ve Birleştirme, PICSTART PLUS Programlayıcı, Örnek: 2 Yanıp Sönen LED Program.
5 Tanıtım Projeleri: LED Flaşör 2, SOS Flaşör, Yanıp Sönen 8 LED, Chasing LED, Trafik Işığı, 8'den Fazla Çıkış .
6 Uygun PIC Seçme Kriterleri: 16F84 ve 16F818 arasındaki farklar, 16F84 ve 16F818 için Başlık Programları.
7 Girişleri Kullanma: Akış Şeması, Program Geliştirme, Girişleri Tarama, Sıcak hava üfleyici örneği.
8 Üstbilgileri Anlamak: 16F84 Bellek Haritası, 16F818 Bellek Haritası.
9 Dijital Dönüşümden Analog: A / D Okuma, A / D Cihazının Yapılandırılması, 16F818 için Analog Başlık, A / D Dönüşüm Örnekleri: sıcaklığa duyarlı bir anahtar, bir voltaj göstergesi. program kodları.
10 Radyo Vericileri ve Alıcıları: Alınan Darbe Genişliğini Ölçme.
11 EEPROM Veri Belleği: EEPROM kullanarak örnek.
12 Kesmeler: Kesme Kaynaklar, Kesme Kontrol Kaydı.
13 Bir Interrupt Kullanarak Programlar.
14 Yüksek Seviye PIC Pogramları, Tartışmalar, Gelecek Yönleri, Bilginin 16F877 PIC'ye büyütülmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar D. W. Smith, "PIC in Practice", 2nd Edition, Elsevier-Newnes, (2006)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 45 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 55 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli 5 5 5
Ö2 Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli 5 5 5
Ö3 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli 5 5 5
Ö4 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli 5 5 5
Ö5 Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli 5 5 5
Ö6 Ayrık zamanlı kontrol kuramına hâkim olmalı, bilgisayarla kontrol, mikroişlemci ile kontrol sistemlerinin analizini yapabilmeli 5 5 5
Ö7 Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilmeli 5 5 5
Ö8 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli 5 5 5