Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05141414 | Programming Languages | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Muhammet Çağrı GENCER |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ön Hazırlıklar. Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi. Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama. Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi. İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları. Veri tipleri. Expression'lar ve Atama İfadeleri. İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları. Alt programlar. Alt Programları Uygulamak. Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları. Nesne Yönelimli Programlama Desteği. Eşzamanlılık. İstisna İşleme ve Olay İşleme.
Dersin Amacı
Programlama dillerine özgü yapıları tanıtmak, programlama dillerinin çalışma şekillerini göstermek ve programlama dili tasarımı konusunda temel oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ön Hazırlıklar |
2 | Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi |
3 | Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama |
4 | Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi |
5 | İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları |
6 | Veri tipleri |
7 | Expression'lar ve Atama İfadeleri |
8 | İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları |
9 | Alt programlar |
10 | Alt Programları Uygulamak |
11 | Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları |
12 | Nesne Yönelimli Programlama Desteği |
13 | Eşzamanlılık |
14 | İstisna İşleme ve Olay İşleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Concepts of Programming Languages (10th Edition), Robert W.Sebesta, Pearson |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |