İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05141406 Fundamentals of Biomedical Engineering 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Biyomedikal Mühendisliği: Tarihsel Bir Perspektif; Ahlaki ve Etik Konular; MATLAB Programlamanın Gözden Geçirilmesi; Anatomi ve psikoloji; Kardiyak, Sinir ve Kas Hücreleri; Biyomekaniğe Giriş; Ortopedi Biyomalzeme ve Doku Mühendisliği; Bioinstrumentation ve Biyomedikal sensörler; Biyoelektrik Fenomenler ve Biyoelektromanyetizma; Biyosensel İşleme; EEG, EMG ve Kardiyak ölçümler; Biyomedikal Görüntüleme; Sinir Mühendisliği ve Rehabilitasyon.
Dersin Amacı
Biyomedikal mühendislik tanımını, alanlarını ve uygulamalarını öğrencilere tanıtmak; Sağlık sektöründeki mühendisliğin ahlaki ve ahlaki yönleri hakkında bilgi vermek ve MATLAB ve Simulink alıştırmaları, laboratuvar ekipmanlarını kullanarak ve tıp fakültesi misafir konuşmacılarının sunumuyla sunumlarını kullanarak biyomedikal sistemlerin tasarımı, analizi ve modellemesi hakkında giriş niteliğinde bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 5
P4 Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. 5
P9 Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir P.1.53 1
Ö2 Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri P.4.24 1
Ö3 Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini P.4.25 1
Ö4 Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik P.4.26 1
Ö5 Tıbbi görüntüleme yöntemleri P.4.27 1
Ö6 Tıbbi etik P.9.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Biyomedikal Mühendisliği: Tarihsel Bir Perspektif Ahlaki ve Etik Konular MATLAB`ın Gözden Geçirilmesi
2 Biyomedikal Mühendisliği: Tarihsel Bir Perspektif Ahlaki ve Etik Konular MATLAB`ın Gözden Geçirilmesi
3 Programlama
4 Anatomi ve Fizyoloji Kardiyak, Sinir ve Kas Hücreleri
5 Biyomekaniğe Giriş
6 Biyomekaniğe Giriş
7 Ortopedi Biyomateryalleri ve Doku Mühendisliği (Davetli Konuşmacı)
8 Bioinstrumentation ve Biyomedikal sensörler
9 Biyoelektrik Olaylar ve Biyoelektromanyetizma
10 Ara sınav
11 Biosignal Processing laboratuvar oturumu
12 EEG, EMG ve Kardiyak ölçümler Biyomedikal Görüntüleme Laboratuvarı oturumları
13 EEG, EMG ve Kardiyak ölçümler Biyomedikal Görüntüleme Laboratuvarı oturumları
14 Yapay Mühendislik ve Rehabilitasyon
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar J. D. Bronzino, Ed. "Medical devices and systems", in The Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, 2006.
J. Enderle and J.D. Bronzino, Eds., "Introduction to Biomedical Engineering", 3rd ed., Academic Press, 2011.
J. Malmivuo and R. Plonsey, "Bioelectromagnetism", Oxford University Press, 1995.
MATLAB and Simulink R2009a or higher. Documentations available: http://www.mathworks.com/help/matlab/index.html and http://www.mathworks.com/help/simulink/index.html?s_tid=sima_bb_doc
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 60 60
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P9
Ö1 Bilim ve Mühendislik kavramlarını, Biyomedikal mühendisliği, çalışma ve meslek alanları ile ilgili tanımları yapabilir 5 - -
Ö2 Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri - 5 -
Ö3 Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini - 5 -
Ö4 Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik - 5 -
Ö5 Tıbbi görüntüleme yöntemleri - 5 -
Ö6 Tıbbi etik - - 5