Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05141405 | Mühendisler için Proje Yönetimi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayten Benay SEÇME |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Proje Yönetimine Giriş, Proje Organizasyonu, Liderlik ve Proje Takımları, Proje Faaliyetleri, Proje Kapsamı ve Faaliyet İlişkileri, Çizelgeleme, Projenin İzlenmesi, Proje rapor, form ve planları, Proje Risk Yönetimi, Proje Yönetimi Yazılımları, Proje sunumu
Dersin Amacı
Projelerin etkili biçimde planlanması ve organizasyonu amacıyla öğrencilere proje yönetimi ve planlanması için gerekli olan temel bilgilerin verilmesi. Proje yönetim planı oluşturabilme ve proje yönetimi araçlarını uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | P.6.2 | 1 |
| Ö2 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | P.6.3 | 1 |
| Ö3 | Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli | P.6.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Proje organizasyonu ve planlamaya ait kavram ve tanımlar |
| 2 | Proje organizasyon yapısı ve proje yöneticisinin rolü, ekip kurma ve liderlik |
| 3 | Projenin teknik analizi, projelerde yer seçimi, bölge etüdü, kullanılacak hammadde ve yardımcı malzemeler |
| 4 | Projenin teknik analizi, kapasite belirleme, proses seçimi ve akım şeması oluşturma |
| 5 | İşin parçalara ayrılması (WBS), CPM/PERT ve Microsoft Project ile proje planlama |
| 6 | Proje yönetimi ve planlamasına yönelik bir yazılımın tanıtılması. Bilgisayar tabanlı CPM/PERT ve Microsoft Project analizine giriş |
| 7 | Projelerde market analizi, mevcut ve olası pazarların belirlenmesi |
| 8 | Projelerde maliyet analizi, paranın zaman değeri, ekonomik ömür |
| 9 | Projelerde maliyet analizi, karlılık ve başabaş noktası kavramlarının öğretilmesi ve verilerin değerlendirilmesi |
| 10 | Projelerde risk yönetimi, risk tanımlama yöntemleri ve önlemleri |
| 11 | Hazırlanan projelere dair organizasyon ve planlama ve sunumlarının yapılması. Kullandıkları proje planlama yazılımı çıktıları yardımıyla proje için detaylı açıklamaların yapılması. Sınıf öğrencilerinin projeleri değerlendirmesi |
| 12 | Hazırlanan projelere dair organizasyon ve planlama ve sunumlarının yapılması. Kullandıkları proje planlama yazılımı çıktıları yardımıyla proje için detaylı açıklamaların yapılması. Sınıf öğrencilerinin projeleri değerlendirmesi |
| 13 | Girişimcilik anlayışıyla yapılan teknoloji transferi (TT) ile yatırımların sayısının ve değerinin artırılması. Ortak uygulama geliştirme platformları. |
| 14 | Girişimcilik anlayışıyla yapılan teknoloji transferi (TT) ile yatırımların sayısının ve değerinin artırılması. Ortak uygulama geliştirme platformları. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aydın Bodur, Mühendisler İçin Proje Yönetimi, Nobel Yayınevi,2011 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 134 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. | 5 |
| Ö2 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | 5 |
| Ö3 | Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli | 5 |
