Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05141402 | Circuit Analysis | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY | A-132 | [email protected] | 7241 | Perşembe 16.00-17.00 |
Dersin İçeriği
İkinci derecede devrelerde başlangıç ve son değerlerin tespiti, kaynaksız; seri ve paralel RLC devrelerinin analizi, seri, paralel, genel RLC devrelerinin ve opamplı ikinci dereceden devrelerin analizi, manyetik kuplajlı devrelerde karşılıklı indüktans ve enerji hesabı, lineer trafolar, lineer devrelerde frekans cevabı ve transfer fonksiyonunun elde edilmesi, Bode diyagramlarının çizilmei, pasif ve aktif filtrelerin analizi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı R,L,C elemanlarından oluşan ikinci derece devrelerin DC şartlardaki başlangıç değerlerini belirlemek, giriş-çıkış ilişkilerini matematiksel olarak çıkarmak, kaynaksız ve birim basamak kaynaklı giriş tepkilerini belirleyerek zamana göre değişim grafiklerini elde etmek, ikinci olarak manyetik kuplajlı devrelerde gerilim indüklenmesi, akı-gerilim ilişkileri, karşılıklı indüktans durumları, enerji ifadelerini elde etmek, son olarak lineer devrelerde frekans cevabı, transfer fonksiyonu, Bode diyagramlarını çizmek, pasif ve aktif filtrelerin giriş-çıkış ilişkilerini belirlemek ve frekansa göre çıkış sinyallerinin değişimini çizmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 3 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
P5 | Karmaşık mühendislik sorunlarını veya disipline özgü araştırma konularını incelemek için deneylerin planlanması, gerçekleştirilmesi, verilerin toplanması, sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanmasına dair yetenek. | 3 |
P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 3 |
P10 | İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. | 3 |
P17 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir. | P.2.5 | 1,7 |
Ö4 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. | P.1.14 | 1 |
Ö6 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.3.2 | 1 |
Ö7 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.4.6 | 1 |
Ö8 | Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli | P.2.11 | 1 |
Ö9 | Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli | P.3.6 | 1 |
Ö10 | Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli | P.4.12 | 1 |
Ö11 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | P.1.37 | 1 |
Ö12 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.1.38 | 1 |
Ö13 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.1.39 | 1 |
Ö14 | Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır | P.1.40 | 1 |
Ö15 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.1.41 | 1 |
Ö16 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.2.31 | 1 |
Ö17 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.2.32 | 1 |
Ö18 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.2.33 | 1 |
Ö19 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | P.2.34 | 1 |
Ö20 | Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı | P.2.45 | 1 |
Ö21 | RLC devrelerin analizini yapabilme becerisi | P.5.14 | 1 |
Ö22 | Laplace dönüşümü ile devre analizi yapabilme becerisi | P.5.16 | 1 |
Ö23 | Transfer fonksiyonu kullanabilme becerisi | P.5.17 | 1 |
Ö24 | Güç hesaplarını bilmeli | P.2.49 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihayi koşullarının bulunması |
2 | Kaynaksız seri ve paralel RLC devrelerinin analizi |
3 | Kaynaksız seri ve paralel RLC devrelerinin analizi |
4 | DC kaynaklı seri, paralel ikinci derece devrelerin analizi |
5 | DC kaynaklı genel, opamplı ikinci derece devrelerin analizi |
6 | Manyetik kuplajlı devrelere giriş |
8 | Manyetik kuplajlı devrelerde enerji hesabı |
9 | Lineer trafolara giriş |
10 | Lineer sistemlerde transfer fonksiyonunun incelenmesi |
11 | Decibel kavramına giriş |
12 | Bode diyagramları çizimi |
13 | Pasif filtrelerin analizi |
14 | Aktif filtrelerin analizi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Fundamentals of Electric Circuits, Charles K.Alexander and Matthew N. Sadiku , Mc Graw Hill |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | 1 | 10 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 20 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 143 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö2 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö3 | Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. | - | - | - | - | - |
Ö4 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö5 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö6 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö7 | Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö8 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö9 | Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö10 | Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir. | 3 | 3 | 2 | - | - |
Ö11 | Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ö12 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Ö13 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö14 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö15 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ö16 | Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ö17 | Güç hesaplarını bilmeli | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö18 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Ö19 | Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö20 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Ö21 | Transfer fonksiyonu kavramını öğrenmeli | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö22 | RLC devrelerin analizini yapabilme becerisi | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö23 | Laplace dönüşümü ile devre analizi yapabilme becerisi | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ö24 | Transfer fonksiyonu kullanabilme becerisi | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |