Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05140409 | Numerical Methods for EE | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Matlab Temelleri, Modelleme ve Hata Analizi, Taylor Serileri, Sayısal Farklılaşma, Denklemlerin Kökleri, İnterpolasyon, Sayısal Entegrasyon, Kısmi Diferansiyel Denklemler
Dersin Amacı
Hesaplamalı elektromanyetiğin ana uygulamalarını öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 4 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 4 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
P7 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir. | P.2.3 | 1 |
Ö2 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | P.7.1 | 6 |
Ö3 | Ara değer (interpolasyon) bulma yöntemlerini bilir, ve mühendislik sorunlarına uygular. | P.2.4 | 1 |
Ö4 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | P.4.3 | 5 |
Ö5 | Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir. | P.2.5 | 1 |
Ö6 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | P.1.5 | 1 |
Ö7 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | P.4.4 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Introduction of Numerical Methods |
2 | Introduction of Numerical Methods |
3 | Matlab Fundamentals |
4 | Matlab Fundamentals |
5 | Modeling and Error Analysis |
6 | Modeling and Error Analysis |
7 | Taylor Series |
8 | Numerical Differentiation |
9 | Numerical Differentiation |
10 | Roots of Equations |
11 | Interpolation |
12 | Numerical Integration |
13 | Partial Differential Equations |
14 | Partial Differential Equations |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Numerical Methods for Engineers, by S. Chapra and R.P. Canale, McGraw Hill, (2002). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 119 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Türev, integral gibi matematiksel işlemlerin sonuçlarını nümerik yöntemlerle yaklaşık olarak hesaplayabilir. | 4 | - | - | - |
Ö3 | Ara değer (interpolasyon) bulma yöntemlerini bilir, ve mühendislik sorunlarına uygular. | 3 | - | - | - |
Ö4 | Adi diferansiyel denklemlerin çözümlerini nümerik olarak yapabilir. | - | 3 | - | - |
Ö5 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | - | 3 | - | - |
Ö6 | Bilgisayar destekli analiz ve hesaplamaları yapar. | - | - | 4 | - |
Ö7 | Karmaşık matematiksel problemleri nümerik olarak bilgisayar ortamında çözer, rapor oluşturur ve sunma becerisi elde eder. | - | - | - | 5 |